Ga naar inhoud

ruimte op de Cschijf verdwijnt?


R.Schep

Aanbevolen berichten

je hebt er speciale software voor maar als je een echte 'sorry voor het woordgebruik' leek bent is het toch effe opletten en aftasten of je bereid bent de stap te wagen.

er zijn softwarepakketten die deze klus klaren.

betalende zoals acronis disk director. Software voor het beheer van harde schijven, het beheer van partitities en het herstellen van partities

er bestaat ook gratis software, soms zijn daar beperkingen in.

een nog andere oplossing is, als je zo'n software niet wil of kan gebruiken en als je C te klein is na die 2gb extra ruimte die je kennis gemaakt heeft is heel hard doorbijten en je bestanden saven en dan windows xp opnieuw installeren.

dan direct 2 partities maken die groot genoeg zijn (bv. C tussen 20 en 30gb en de rest voor je D waar je ook je map mijn documenten zet)

Heb je niet nog toevallig een kennis die een van die taken aankan?

Op Harde schijf partitioneren: meer dan 1 partitie maken vindt je informatie die goed leesbaar is over partities maken en ook over windows herinstalleren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Partities vergroten of verkleinen blijft een gevaarlijke operatie. Een kopie van je systeem maken is zeker geen overbodige luxe. Het gemakkelijkst is misschien nog dat je een nieuwe harde schijf in je pc laat steken. Deze kosten niet veel meer. Aangezien je ook videos download zou ik toch voor een grote harde schijf gaan, 500 GB. Zelfs al worden de films op een andere partitie of externe harde schijf opgeslagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 'kennis'heeft toen ik deze kocht de legale versie van vista verwijderd( dat was maar waardeloos volgens hem) en er Xp opgezet. Hij wil er niet nog een keer aan beginnen. In principe was het de bedoeling dat ik deze eigenlijk voornamelijk ging gebruiken voor het binnenhalen van films en series, en daarom heeft hij toen ook die vreemde indeling gemaakt. Nu zitten wij eigenlijk liever achter deze,ipv achter de vaste en daarom zocht ik naar oplossingen. Het leek ons toch wel fijn om hier ook een printer aan te sluiten, of mijn software van de camera's. Maar ivm weinig ruimte doen we dat toch maar niet. Nu lopen we regelmatig van de ene kant van de kamer naar de andere kant. Ben al harstikke blij met de ruimte van gisteren! Kan ik niet bijvoorbeeld mijn AVG en ADOBE helemaal verwijderen van mijn C schijf, en dan opnieuw instaleren op de D schijf? Of kan dan niet? Hij heeft gisteren dus al een heleboel dingen verplaatst van C naar D, maar dat ging zo snel dat kon ik allemaal niet volgen. En trouwens, ik ben een echte'leek' Hihi. bedankt maar weer, en fijne avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet gewoon een veel beter idee om er gewoon een echte versie op te laten zetten? Wat kost dat ongeveer, en welke adviseren jullie dan? Ik neem aan dat er dan ook weer een normale verdeling van schijven op komt te staan of moet ik dat specifiek zeggen in de winkel? En Wouter; in je vorige reactie vroeg je wat over RAM enz enz??? Ik heb een sticker waar o.a het volgende opstaat. Intel Celeron processor 550 80Gb HHD en tussen haakjes staat ' 2.0 GHz,533MHz FSB, 1MB l2 cache. Je andere idee in het zelfde antwoord ga ik zo nog even doen. Ook jij weer bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi clarkie, had ik dit gezeur dan niet gehad toen Vista er nog opstond? Toen was er zeker een veel logischer verdeling van ruimte? En wat kost het ongeveer om een grotere harde schijf erin te laten plaatsen. Ik neem aan dat ze dat in de computerwinkel niet gratis doen? Je mag trouwens gewoon remco zeggen, want door dat R.Schep voel ik me nog veel ouder!

---------- Post toegevoegd om 20:15 ---------- Vorige post was om 20:09 ----------

Klopt van dat HJT, daar ben ik nog niet aan toe gekomen, je hebt geen idee hoelang ik bezig ben met alle voorstellen. Voor jullie appeltje eitje, maar voor mij een grote puzzeltocht. Zal ook de 'forumregels doorgaan lezen, en de enquete doen morgen. Nu is het wel weer genoeg geweest. Allemaal bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een sticker waar o.a het volgende opstaat. Intel Celeron processor 550 80Gb HHD en tussen haakjes staat ' 2.0 GHz,533MHz FSB, 1MB l2 cache.
80 GB lijkt me dan toch voldoende als er alleen je besturingssysteem op staat en je dus niet de films er laat opplaatsen.

Probeer eens het hijackthis logje (HJT) te maken. Als je niet weet hoe dat moet, vraag het gerust, dan geven we extra uitleg. Zie post #2. Leg eens heel goed uit wat er niet lukt zodat we je kunnen helpen met het maken van het logje!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

dag remco,

heef niets met windows xp of vista te maken wel met de grote van je partities.

die worden gemaakt tijdens de instal van je windows.

je kan dan zelf bepalen of je alles gewoon op 1 harde schijf zet of die ene harde schijf in stukjes gaat verdelen, partities dus.

een nieuwe harde schijf moet je kopen. de installatiekosten hangen af van de winkel waar je gaat.

mijne pc-boer plaatst alles gratis en (her) installeert je windows, lost je pc problmen mee op (gratis) als je pc daar gekocht is :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon beginnen bij het begin dat is de eenvoudigste werkwijze.

Mag ik je ook vragen om een beetje te letten dat je de woorden FILM's/SERIES downloaden niet meer gebruikt daar dit wel degelijk tegen onze forum regels is en dit is voor je probleem niet van toepassing dus gewoon niet meer vermelden is de boodschap!!;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.