Ga naar inhoud

Vraag over gebruik Gparted

Fredman

Aanbevolen berichten

Hier op het forum is me dat programma aangeraden om te formatteren. Als ik het programma echter opstart zie ik dat in het lijstje van harde schijven mijn schijf van mijn pc in één geheel staat. In werkelijkheid is die echter opsplitst in een kleine deel waar mijn OS op staat en een grote deel waar alle data opstaat. Nu wil ik enkel de schijf waar Windows op staat formatteren, omdat ik mijn data ook nergens anders kwijt kan. Kan dit met dat programma en waarom ziet die dan niet de twee aparte delen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

je afbeelding in bericht 8 werkt blijkbaar niet.

heb je al eens geprobeerd met parted magic of easeus partition master die zijn alle twee gratis.

je wil je C (os) formatteren, wat ga je erna doen? Wil je windows herinstalleren? welke?

gebruik gewoon de windows instal cd.

plaats die in de dvd-rom, herstart je PC. zorg wel dat je PC opstart vanaf dvd ( in bios dvd-rom first boot).

als er verschijnt "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd" druk je op en toets.

kies voor een nieuwe installatie.

Je krijgt op een gegeven moment een venster waar je schijf of verschillende partities staan, je kan daar dan je C "os" formateren en je windows installeren.

ik weet niet welke windows geplaatst is geplaatst moet worden, maar handleidingen vindt je ook op dit forum.

of volg het stappenplan op Een 10-stappenplan voor het herinstalleren en optimaliseren van Windows - deel I

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Fredman

Als je een afbeelding met de IMG tag wil plaatsen,

doe je dit als volgt :

[noparse]th_28843_Schijfbeheer_122_215lo.jpg[/noparse]

dan krijg je dit resultaat :

th_28843_Schijfbeheer_122_215lo.jpg

Spijtig genoeg is je afbeelding te klein om duidelijk te zijn.

Afbeeldingen kun je ook plaatsen via de optie Beheer bijlagen.

Klik daarvoor op de knop Meer opties rechts onderaan je bericht-venster.

Scroll naar beneden en klik op de knop Beheer bijlagen om je afbeelding of bestand te uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.