Ga naar inhoud

Software


Scooby-Doo-Shagy

Aanbevolen berichten

Hallo Leden

Bestaat er dat iemand weet ( Betaalde of vrije software ) dat mp3, audio of andere muziekbestanden, de tekst daaruit kan aflezen om zo die tekst naar men excel of acces te kunnen copiëren? Ik verklaar me nader: Ik rip een cd in mp3 formaat 320 kbps. Elke mp3 bevat de naam van de album, de zanger, het nummer, meewerkende artiest, groote, kbps enz. Bestaat er software die die tekstbestanden uit het mp3 nummer kan lezen en dat om te zetten in tekst? Gewoon copiëren gaat ook natuurlijk, maar dan wordt het mp3 nummer zelf ook gecopiëerd. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zo zal het makkelijk zijn alles wat ik heb van muziek op een minicomputerke te zetten in excel, acces of kladblokbestand, mee te nemen naar de winkel om zo te zien wat ik al allemaal heb als ik een nieuwe cd-album koop. De software moet wel dienen voor windows7 64 bit ( 32 bit mag ook ). Ik heb al eens ( Blazar: mp3 tag Editor‏ ) geprobeert, maar het werkt niet behoorlijk of helemaal niet. Zeker niet op windows7.

Wie kan me helpen?

mvg

Scooby-Doo-Shagy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iTunes hebt kan je dit gemakkelijk doen.

Open de bibliotheek van iTunes en klik op Bewerken in de menubalk.

Klik op Alles selecteren.

Rechtsklik vervolgens op eender welk geselecteerd nummer en klik op Kopiëren.

Open nu een nieuw Tekstdocument met Kladblok.

Rechtsklik in het venster van het kladblok bestand, en klik op Plakken.

Alle tekst van de nummers wordt nu in het Tekstdocument geschreven.

Vooraf kan je in iTunes kiezen welke info je over nummers allemaal wenst te tonen,

en je kan ook de kolommen schikken naar keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Clarkie aangeeft, kan je iTunes even goed op een PC met Windows gebruiken.

Ik heb enkele nummers uit mijn Favorieten-lijst in een kladblok bestand gekopiëerd als voorbeeld.

Je kan dat bekijken als je op de onderstaande bijlage klikt.

Nota : Om het voorbeeld te maken gebruikte ik een oudere versie van iTunes (Versie 4.6.0.15).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Scooby-Doo-Shagy

Kladblok en Notepad++ zijn de enigste programma's,

waarin het mij gelukt is de tekst uit iTunes te plakken.

Wordpad en OpenOffice reageerden niet meer toen ik het probeerde.

MS.Office staat niet op mijn PC geïnstalleerd, dus je zal zelf moeten testen wat daarmee mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook nog kan in iTunes is dat je de Bibliotheek, Favorieten of een andere afspeellijst afdrukt.

Klik in iTunes in de menubalk op Bestand en vervolgens op Afdrukken.

Markeer de optie Lijst met nummers en klik op OK.

Selecteer achter Naam : Windows Journal-notities of eventueel een andere mogelijkheid die je daar hebt.

(Je kan natuurlijk tijdens die procedure nog een aantal instellingen naar eigen keuze maken)

Klik op OK en kies in het venster Opslaan als een locatie voor het bestand, en geef een gepaste naam.

Klik op Opslaan.

Een voorbeeld van Mijn Favorieten in .jnt (Windows Journal-notities) kan je bekijken als je het onderstaande RAR bestand download.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Angel_, Stegisoft en al de anderen.

Ik heb MP3 Inder geinstaleert en ook MP3 Baser. Deze komen inderdaad het best in de buurt bij wat ik wil. Niet alles wat ik wil ( want het is beperkt tot artiest, album, meewerkende artiest en nummertje, maar het kan op excell en acces en ik kan alfabetisch rangschikken bij elke categorie. Het is me ook gelukt met iTunes die ik heb geinstaleert, maar inderdaad op kladblok en dus niet bewerkbaar om te zeggen ( geef me alleen al de artiesten of geef me de dublicaten die ik heb, wat met acces en excel wwel mogelijk is te doen. Van harte bedankt voor jullie antwoorden en aanradingen.

mvg

Scooby-Doo-Shagy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.