Ga naar inhoud

TV op PC met digitaal TV abonnement


hv66

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik kijk al jaren TV op mijn PC via de ingebouwde TV tuner kaart in mijn PC. Ik heb simpelweg een splitter geplaatst aan de uitgang van de kabelTV, die zich daar splitst naar mijn TV en mijn PC. Dit werkt voor mij perfect, want zo kan ik - terwijl mijn vrouw naar haar soapje kijkt - naar mijn favoriete programma's kijken. Jullie kennen dat wel, vrouwke wil naar 'Thuis' kijken, en de man wil naar de voetbalmatch kijken... xD

Nu wil ik graag een digitaal TV abonnement nemen. (waarschijnlijk het Mobistar Starpack waar digitale TV, internet, en telefonie in 1 bundel zitten) De digitale TV gaat bij deze bundel via satelliet, en nu vraag ik me af of er dan ook nog de mogelijkheid is om op TV en PC verschillende programma's te bekijken? Ik denk niet dat ik er ergens een splitter kan tussen plaatsen, maar is het mogelijk om door bijvoorbeeld een homeplug of powerplug het signaal van de decoder op mijn PC te ontvangen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

De principe is het zelfde als vroeger doch een van de TV kan digitaal kijken terwijl u gewoon TV kan kijken.

Althans bij Telenet.

Bij ons is dat zo:

KabelTV ---> versterker---->verschillende TV---->digitaal recorder---> 1 TV

Op de versterker kan er 5 TV rechtstreeks aansluiten ofwel onderweg door middel van T stuk kunnen er meerder TV kijken.

Ze kunnen allemaal verschillende posten kijken.

Misschien dat bij Mobistar wat anders is maar ik denk van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi stegisoft,

Het is de bedoeling om kabeltv op te zeggen. Ik ga dus enkel TV kunnen ontvangen via satelliet. Dus het signaal komt binnen via de satelliet, gaat naar de decoder, en van de decoder naar de TV met een HDMI of Scart kabel. Ik weet niet of er splitters zijn voor dit soort kabels, en mijn TV en PC staan ook nog een 6 a 7 meter uit elkaar...

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van de decoder kan vertrekken met een HDMI kabel dan een HDMI switch en van daaruit 1 kabel naar je TV, en eentje naar je PC.

Enkel weet ik niet of je tegelijkertijd op twee toestellen kan ontvangen of moet schakelen tussen de twee, kan dit? ! Kijk hier maar eens, misschien vindt je hier je oplossing!!!.

HDMI - Kabels - CDRwinkel.com - Media & More...

post-23245-1417704254,6015_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaat wel HDMI kabel van 15 meter.

Mij zoon gebruikt dat voor zijn TV.

In veronderstelt wat clarkie als oplossing geeft geen probleem is.

Normaal gezien zou je naar verschillende TV kunnen want het zou mij verbazen dat je voor elke TV een schotel moet kopen.

Volgens TV Vlaanderen hebt je voor ieder TV een decoder nodig.

Dit zal ook zo zijn voor Mobistar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.