Ga naar inhoud

Vind data niet meer terug na systeemherstel


Gyloka

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn PC is een 10-tal dagen (correct) afgesloten geweest , wegens reis. Na heropstarten, blijkbaar geen probleem, maar de volgende ochtend een blauw scherm. Na wat pogingen ben ik erin gelukt hem weer aan de praat te krijgen, maar ik vind de vorige data niet meer terug. Ik zou naar een herstelpunt van vòòr de reis willen gaan, maar die is er niet. Het is precies dat de PC voor de eerste maal gebruikt wordt. Ik moet o.a mijn e-mail account en zoekpagina terug instellen. Favorieten, e-mail, documenten, alles is precies verdwenen. Kan iemand mij helpen?

Mvg.

Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, voor de onduidelijkheid. Het systeem is zg. hersteld en heeft 24 dec als eerste herstelpunt, maar ik heb geen hersteldatum zelf kunnen kiezen. had enkel een blauw scherm met verschillende keuzes, maar dat vlotte ook niet om terug te keren, naar de datum, waarop ik de PC afgesloten had (12 dec 10) . Hoe ik uiteindelijk tot op de huidige toestand gekomen ben, kan ik niet meer zeggen (ik had er misschien beter afgebleven). De bedoeling was, het systeem terug aan de praat te krijgen en dan via systeemherstel terug te gaan naar het herstelpunt van 12/12/10. Ik heb in elk geval niets moeten formateren, en in het register zelf, kom ik - wegens geen kennis - niet aan. Zoals gezegd, de PC is blijkbaar weer OK, als ik alles terug zou instellen (e-mail, zoekpagina, enz...), maar ik vind niets meer terug van vòòr 24 dec 'e-mails, contactpersonen, documenten.

In elk geval, bij voorbaat reeds dank voor uw reactie

Guido

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je in het scherm van herstelpunten niet kiezen naar "ander herstelpunt".

Meestal geeft windows je 1 herstelpunt, maar via een ander herstelpunt kan je kiezen uit vroegere herstelpunten.

Moest je op geen enkele manier nog aan je documenten geraken kan je nog recuva proberen.

Dit is een tool om bestanden die gewist zijn terug te vinden. Dit gaat enkel wanneer ze niet overschreven zijn.

Maar kijk toch maar eens eerst of je via je herstelpunten terug krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie, onmogelijk een vroeger herstelpunt te vinden. Heb Recuva gelanceerd en op map in D de gevonden bestanden laten plaatsen (1,29 Gb, 5949 betstanden, 1003 mappen). Op de D stond reeds een map RECOVERY van 2,89Mb, 28 best., 0 mappen. Nu is mijn volgende probleem 1) zie niet direct in hoe ik het resultaat op zijn juiste plaats kan krijgen en 2) de D schijf kleurt rood, is dus vol. Kan dergerlijke situatie eventueel op afstand opgelost worden?

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb nu zelfde fenomeen nu op mijn laptop het gestelde probleem ging over mijn desktop PC), maar heb een programma googlecleanup.exe genegeerd en ben voorlopig geslaagd om via systeemherstel, alles weer goed te krijgen. Welk programma is googlecleanup.exe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het zelf niet gebruikt, en nog niet geopend hebt.

Direct verwijderen zou ik zeggen.

Scan ook je PC eens met de software voor malware, virussen, die je hebt.

Als je dan nog problemen hebt kan je op dit forum best eens een expert vragen om wat logjes te posten

Zo kunnen ze nakijken of er dan nog rotzooi op je pc zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.