Ga naar inhoud

Website verspringt


Bammens

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een website gemaakt die op mijn beeldscherm keurig in het midden staat en op een ander beeldscherm helemaal rechts. Ik werk in FrontPage en werk met lagen.

Hoe kan ik voorkomen dat de site verspringt? Eerst een tabel maken misschien?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Groet,

Ad Bammens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een website maken met een editor is nooit 100% dat wat het hoort te zijn. Het kan liggen aan de browser die gebruikt wordt of aan de manier van opbouwen met die editor. Ik weet dat frontpage een hele hoop troep er nog bij gooit die er helemaal niet bij hoort te staan. Onder andere reclame voor frontpage etc. (Dit staat in de broncode).

De reden dat frontpage dit waarschijnlijk doet is omdat je het div'je zelf in het midden hebt geplaatst. Frontpage berekend hoeveel pixels dat vanaf de zijkant is (links of rechts). En zet dat zelf zo in de code. Dus iemand met een groter scherm of een kleiner scherm ziet jouw website helemaal niet goed.

Het kan ook liggen aan de browser die hij/zij gebruikt. Internet explorere en firefox bijvoorbeeld gebruiken totaal andere standaardisatie, hoewel firefox het beste is gestandaardiseerd. Bijna alle programma's zoals frontpage en dreamweaver en ga zo maar door zijn allemaal voor internet explorer gemaakt, en zijn ook op de manier van internet explorer gestandaardiseerd. Tegenwoordig komt het steeds meer bij elkaar in de buurt te zitten, maar eer dat elke browser de zelfde code (CSS) ondersteund zijn we nog een paar jaar verder.

Ik zou zeggen, leer een klein beetje HTML code en CSS code, en probeer het zelf zo even uit te zoeken.

Of laat het hier op het forum even zien met screenshots (alt + prnt scrn) en zet even de basis code hier neer, zodat wij misschien even kunnen kijken er naar.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.