Ga naar inhoud

SDcard met films voor tv


JVe

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik kocht onlangs een SDcard van 4GB met de bedoeling om zelfgemaakte filmpjes en foto's van mijn digitale camera op mijn tv te laten zien (de tv bevat namelijk een SDCard poortje).

Maar wanneer ik mijn SDcard in mijn tv stop, staat er dat de filmbestanden 'niet herkend worden of ongeldig zijn'. :dong:

Weet iemand hoe dit komt? Ligt het mss aan de extensie van de filmpjes? De filmpjes hebben extensie AVI.

Op mijn pc of camera spelen de filmpjes perfect af.

Mijn tv is van het merk Panasonic - LCD Viera, 2 maanden oud.

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt! :adore:

JVe

Link naar reactie
Delen op andere sites

AVCHD / SD-VIDEO / DivXHD / JPEG / MP3 / AAC playback voor images, mpeg4 voor film.

maar als film niet lukt probeer eerst eens of het werkt met foto's of muziek, op je sdcard.

misschien zit er en beveiliging op dat je enkel films op dvd kan bekijken.

Ok, thx, ik zal eens proberen om de filmpjes om te zetten naar mpeg4

Ik laat weten of het gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het probleem zit al niet in je sd kaart.

Nu gaat het enkel nog over het bestandsformaat voor film, welke formaten ondersteunt je TV is nu nog de vraag.

Wel er nog rekening mee houden dat je tv een soort beveiliging heeft zodat bepaalde films niet afgespeeld kunnen worden, zoals het voorkomen dat illegale films afgespeeld kunnen worden.

Laat eens weten welk type viera je hebt (een modelnummer) zoals Asus vroeg in bericht 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al heel wat filmpjes met verschillende soorten extensies geprobeerd ondertussen:

MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, MP4, WMV, AVI ...

Niets werkt ..

Het type VIERA is TX-L32S20E, in de gebruiksaanwijzing wordt zelfs niets gezegd over het gebruik van een SDkaartje.

Muziek en foto's werken perfect, maar niets van filmpjes (geen lange speelfilms, maar ook geen korte filmpjes die ik met de webcam of digitale camera gemaakt heb).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.