Ga naar inhoud

Windows 7 en Sygate Free Fierewall


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb zojuist Windows 7 geïnstalleerd én Windows Live Essentials, dus ook Live Mail.

Alle OK daarmee.

Ik meende zoals bij Windows XP hier nu ook Sygate Free Firewall te installeren, maar Windows 7 weigert die installatie, omdat SPF niet compatibel zou zijn met Win 7.

Klopt dat, en is er een mogelijkheid om die toch te installeren, want Sygate Free Firewall is wel een goede firewall.

Indien inderdaad die Sygate niet bij Win 7 past, welke firewall is dan aangeraden ( gratis versie aub )?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Even aanvullen....

Is er ervaring voorhanden over "PC Tools Firewall Plus Free Edition" kijk op Free Firewall Download | PC Tools Firewall Plus

Greetz

Jive1

---------- Post toegevoegd om 13:24 ---------- Vorige post was om 13:23 ----------

Hey!

Symantec had aanvankelijk de Free Firewall opgeheven, maar zijn enkele maanden nadien weer uitgekomen met een verbeterde versie Sygate Free Personal Firewall. En die is wel zeer goed.

Blijkbaar dus niet meer bij Windeows 7 bruikbaar....

Jammer!

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!Uiteindelijk ben ik terug normaal kunnen gaan werken, maar...Windows 7 heeft een ingebouwde firewall en ik heb gemerkt dat wanneer men een externe firewall installeert bij Windows7 dat die met die van Win7 in konflikt kan komen, tenminste dat leek toch zo bij mij. Hoe dat gebeurt en waarom, weet ik niet, maar bij mij resulteerde dat in de onmogelijkheid om Win7 te laten verderdraaien, zodat ik moest herbeginnen. Met Ubuntui was dat dus geen probleem, maar...Men kan Windows 7 slechts op één pc plaatsen, éénmaal installeren zelfs, zonder uninstall te doen, en de activatie gebeurt slechts een tijd nadat mijn PC met Win7 bij MS aangemeld is, en daardoor, zo vermoed ik, kon ik mijn Windows 7 geen tweede maal installeren op dezelfde pc!Dit noodzaakte me terug naar Windows XP te gaan, dat alles dus op mijn te herstellen pc.Maar goed! Ik ben weer aan't werk geraakt, alles draait nu weer goed, maar nog steeds in XP dus. Toevallig... Weet iemand een oplossing om Win7 toch tweemaal op dezelfde pc te installeren na een crash of nadat men genoodzaakt was dat een twede maal te doen, zonder te kunnen een "uninstall" te doen?GreetzJive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je twee maal dezelfde windows willen installeren op dezelfde pc? Je kan beter je harde schijf formatteren en dan windows 7 opnieuw installeren. Zo vermijd je problemen dat je de nieuwe installatie gewoon boven de oude plaatst.

Wil je tot twee keer dezelfde windows versie op je pc dan dien je te werken met partities, waarbij je je harde schijf gewoon in stukken deelt.

Twee firewalls gebruiken veroorzaakt inderdaad problemen. Je moet gewoon de firewall van Windows uitschakelen als je een andere gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!Ik heb het waarschijnlijk niet duidelijk uitgelegd.....Ik kon na de eerste installatie van Win7, toen ik de firewall had geïnstalleerd, niet meer stoppen, niet meer herstarten, er zat geen beweging meer in, en dat had zeker te maken met die twee firewalls... Ik moest dus wel opnieuw beginnen.Dus opnieuw formatteren, en WIN 7 weer opnieuw installeren, maar dat lukte niet. Ik kreeg, toen ik de kode intikte, via internet een bericht dat de kode die ik moest intikken, voor de tweede maal dus, niet geldig was. Er was een bericht bij dat mijn Win7 slechts binnen, ik geloof 3 dagen, zou geactiveerd worden. Dus ik kon Win7 niet herinstalleren. En 3 dagen wou ik niet meer wachten. Dus Win7 pakte niet meer, dan maar terug met WinXP...Uit noodzaak dus.Het is inderdaad zo, en achteraf weet men dat wel, maar ik zal nu nooit nog proberen 2 firewalls samen op één systeem te zetten. Nu weet ik het, maar ik wist gisteren ook niet dat Win7 een ingebouwde firewall heeft...GreetzJive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan nog altijd beslissen om toch nog Windows 7 te installeren. Gewoon je harde schijf dan compleet leegmaken en Windows 7 installeren. Normaal zou je code dan wel moeten werken. Als die legaal is zou het geen probleem mogen zijn.

Windows xp heeft ook een ingebouwde firewall hoor. Heb je daar dan geen problemen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!Ja, ik wil wel zo snel ik kan, maar momenteel heb ik te veel pc-werkjes te doen, die Windows 7 installeren, maar ik moet eerst meer zekerheid hebben dat het zal gaan een volgende maal.Je zei immers zelf "normaal zou die code wel moeten gaan", maar iets in je woorden verraadt me dat je ook niet 100% zeker bent...En vanzelfsprekend! Eerst steeds mijn C-drive helemaal leegmaken, da's klaar, dat had ik dus gisteren ook wel gedaan voordat ik de tweede maal ging installeren. Maar toen kwam dat bericht dat mijn code niet geldig was, en dan probeerde ik nog even een derde maal...., maar dat hielp niks!... Dus ik twijfel eraan dat het nu wél zou lukken....Eerst meer zekerheid hebben!GreetzJive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.