Ga naar inhoud

Ongeldig beeld


Superjef

Aanbevolen berichten

Beste,

Een computer met Windows XP Home edition geeft bij het opstarten tal van foutmeldingen, telkens in de aard van "....exe-ongeldig beeld (de toepassing of DLL-bestand C:\WINDOWS\system32\....dll is geen geldige windows-kopie.controleer dit op uw installatiediskette".

Zonder dat er bij elke foutmelding op OK wordt geklikt, doet de pc niets meer. Het gaat hier om een officiële en legale versie van Windows XP.

Ik heb de pc al gescand met een aantal programma's (RogueRemover, Spybot S&D, Advanced System Care, Mbam, A2Free) en daarbij is heel wat spyware verwijderd, maar het probleem van de foutmeldingen blijft.

Heeft er iemand een idee wat dit probleem zou kunnen zijn en hoe het opgelost kan worden?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig formateren en opnieuw installeren lijkt mij in uw geval het best oplossing.

Staan er data die je graag wilt behouden?

Een herinstallatie heb ik al gedaan, dus dat is het probleem niet.

Ik had alleen gehoopt om die te voorkomen door het probleem anders te kunnen oplossen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het steeds dezelfde bestandsnamen die worden vernoemd? Zo ja, kan je eens vermelden welke dat zijn?

Heb je een cd-rom van xp ter beschikking? Je kan er ook een lenen van iemand anders. Zorg er wel voor dat het dezelfde versie is als die van jou. Heb je dus een home versie dan moet de cd-rom ook van xp home zijn.

Doe nu het volgende:

Ga naar start -> uitvoeren.

Typ cmd en druk op enter

Typ nu sfc /scannow

Er zal dan misschien naar de cd-rom van xp worden gevraagd.

als alles goed verloopt worden de ontbrekende bestanden opnieuw op je systeem geplaatst.

Het kan ook zijn dat het niet helpt omdat je reeds een herinstallatie hebt uitgevoerd. In dat geval kan je harde schijf wel eens de oorzaak zijn. Maar dat zien we later dan wel weer :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.