Ga naar inhoud

Problemen met router


elham

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag bij mijn router de firmware ge-upgrade.

Maar dit heeft volgens veel problemen veroozaakt.

1. Ik kan niet meer op site van de router :http://192.168.0.1/.

2. Mijn laptop kan geen draadlooz verbinding meer maken. Als ik klik op verbinding maken met een netwerk'', dan zie ik de netwerken van de buren en omgeving, maar ik zie nergens meer de netwerk van mijn router staan in die lijst. Het lijkt gewoon of op één of ander manier de draadlooze verbinding uit is geschakeld. Van middag kon nog wel op de site van de router, en daar stond gewoon dat de draadlooz verbinding aan is.

3. Ik kan ook niet meer met mijn PS3 verbinding maken met internet. Als ik selcteer op ''verbinding testen'' dan zegt hij bij ''ip adres ophalen:Geslaagd, maar bij ''interverbinding'' zegt hij: Mislukt. En daaronder staat dat het een ''DNS-fout is''.

Ik heb de modem gereset en de router heb ik ook een aantal keer gereset, maar niets helpt.

P.S. ik heb nu wel gewoon via kabelverbinding internet, en mijn PS3 heeft ook een kabel verbinding, dus ik snap echt niet wat het probleem nou is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbindt te laptop met netwerkkabel aan de router.

Ga naar start

Typ in uitvoeren (zoekopdracht) dit: cmd

Typ nu achter > dit: ipconfig /all

Bij lan-verbinding (eventueel naar boven scrollen) ziet je standaard gateaway.

Dat is de ip-adres van uw router.

Ga nu naar de router met dat ip-adres

Mogelijk moet je alles opnieuw instellen.

Indien nog steeds niet gaat dan router blijven resetten tot het weer lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je wel kabelverbinding hebt maar geen draadloos zal komen omdat je router gereset is.

Je instellingen zijn allemaal weg, je zal als je in je router geraakt (zie bericht 2 van stegisoft) al je instellingen ook voor draadloos terug moeten instellen.

Geef ook als je problemen blijft hebben eens het merk en model(nummer) door.

Maak altijd voor je een firmware- update een back-up van je instellingen, meestal is er een instelling voor.

Of schrijf je instellingen even op papier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee niet dat lukte nog steeds niet.

Zelfs met kbel had mijn laptop een internet, maar hij was wel verbonden met een onbekend netwerk.

Dus heb ik de laptop van mijn moeder met de kabel aangesloten en daar heb ik de standaard gateway afgelezen, maar mijn computer is ook met kabel vervonden en daar zie ik daan een totaal andere standaard gateway. En geen van deze ip adressen deed het.

Maar ja ik heb nu een nieuwere router gekocht: Linksys e1000, super makelijk intestellen en zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.