Ga naar inhoud

Windows 7 bij installeren op windows xp


stoetel1

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik zou graag een windows 7 bij installeren bij mijn windows xp.

Mijn enige probleem is dat volgens dat ik weet je hiervoor een aparte partitie moet hebben.

En deze was oorspronkelijk uiteraard niet op de pc voorzien...

Is het mogelijk om deze partitie aan te maken of windows 7 toch te installeren zonder het verliezen van bestanden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alleen windows 7 wilt hebben en geen XP dan kan je tijdens het installeren kiezen op de partitie waar XP op staat meteen te formateren.

Wel een backup maken van de bestanden.

Dat is altijd verstandig want er kan altijd iets mis lopen.

Bij formateren zijn alle data weg.

Indien het een merk computer is dan kan het zijn dat je een verborgen backup partitie hebt.

In dat geval kan je beter alle partitie verwijderen en opnieuw aanmaken.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je xp én 7 op je pc blijven gebruiken(dual-boot) of ben je van plan om volledig over te stappen op windows 7?

Je moet alleen maar een aparte partitie hebben als je windows xp wil behouden of als je een backup-partitie wil. Verder is het niet vereist om een partitie te hebben voor je windows 7 kan installeren.

Nu, een aparte partitie voor je backups gebruiken raad ik niet aan. Als je harde schijf stuk is ben je je backups ook kwijt. Je kan beter je backups opslaan op een externe schijf.

Afhankelijk van je keuze(xp + 7 of enkel 7) moet je je harde schijf indelen in partities of volledig wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de pc van mijn tante deze heeft er geen idee van wat dat is..

Maar stel ik doe het zoals jij zegt hoef ik dan een nieuwe grootte harde schijf te steken of zou dit ook werken met een oude harde schijf die voldoende ruimte heeft voor windows 7 of ben ik verplicht extra te voorzien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.