Ga naar inhoud

C- schijf plots vol?


honk

Aanbevolen berichten

Beste,

Een paar dagen geleden kwam plots de melding dat mijn systeempartitie te weinig geheugen heeft, dit wou ik natuurlijk eerst niet geloven, maar toen ik naar computer ging stond er 0 bytes vrij van de 34.1 gig!

Ik vond dit raar, want deze had zeker nog de helft vrij! Ik raak er niet aan uit wat de oorzaak van het probleem zou zijn.

Alle programma's waar ik doel kan veranderen verander ik naar D Program Files... Hier staan al heel wat programma's op.

Iemand een idee? Graag hulp.

Vriendelijke groeten.

EDIT: Momenteel is het terug 0 bytes vrij van de hele C: partitie. Hierdoor kan ik geen enkele programma's meer openen, ik krijg melding te weinig schijfruimte.

DRINGEND hulp alstublieft.

aangepast door honk
dringende hulp nodig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet bestanden in mijn documenten naar een usb-stick of zo.

Doe dan dit zodat er tenminste wat vrij is:

Download CCleaner. Klik op “Download Latest Version”, dan start de download automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bestanden staan allemaal op de d-partitie.

Ccleaner heb ik al eens laten runnen, met ongeveer 200MB schrijfruimte vrij, maar deze is plots snel weg zonder iets te doen.

Momenteel ben ik alle schijven eens aan het defragmenteren en de C schijf zit momenteel op 1.81 GB vrij.

Daarna laat ik Ccleaner nog eens scannen.

EDIT: momenteel 1.42 GB en zakkende

aangepast door honk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je plaatsgebrek blijft hebben na al het gene wat je gaat doen kan je ook enkel programma's die veel plaats innemen, verwijderen, en opnieuw installeren op je D schijf indien daar nog plaats genoeg is.

Of Je D verkleinen, en dan je c vergroten. Maak dan wel eerst een back-up.

Heb je geen software om partities aan te passen, kan je b.v. free magic partition manager gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet wat ik bedoel, het zit zo;

Ik startte computer paar dagen geleden op en keek bij c schijf. Er was nog zeker 10 GB vrij, maar plots kreeg ik de melding dat de schijf geen geheugen meer had. (o bytes over) Dus zo'n snelle en plotselinge daling, dat vind ik toch vreemd. Ik heb dan ook geen enkel programma geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, ik heb het probleem gevonden. Ik heb gisteren nog maar mijn TEMP schoongemaakt met Ccleaner dus sloot ik dit uit, maar bij een nadere analyse was er een zeer groot bestand bijgekomen waar ik de oorsprong niet van wist. Ccleaner heeft alles opgeruimd en nu staat de vrije ruimte op 12.6 GB.

Stom voorval dus :). Toch bedankt om te helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.