Ga naar inhoud

toetsenbord probleem wss door trojan?


Aanbevolen berichten

Mag ik eerst avg terug installeren voordat ik mijn laptop terug op het internet zet?

zal terwijl ander toetsenbord aankoppelen en testen of ie het daarmee ook doet...

---------- Post toegevoegd om 21:11 ---------- Vorige post was om 21:08 ----------

Probeerde combofix te verwijderen... maar heb foutmelding,

D:\bureaublad\combofix.exe

er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering

Wat doe ik daarmee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gewoon de C-partitie van je computer.

EDIT : dat is de normale locatie, maar blijkbaar heb jij Combofix en je bureaublad op de D-partitie zitten. Dan moet je daar deze snelkoppeling verwijderen. Voor de mappen moet je dan eens kijken op beide partities (C en D), waar je alles gedownload hebt.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

tligt dus aan het toetsenbord van m'n laptop zelf...

als ik typ en de "s" verschijnt niet en ik probeer op het ext toetsenbord lukt het wel, probeer ik dan opnieuw op laptoptoetsenbord lukt het weer niet... Net hetzelfde verschijnsel voor de andere toetsen die soms niet werken.

Er is nooit iets op gemorst geweest dus ik zie niet echt waar het probleem dan kan liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar het is raar want ie is nog maar half jaar oud en wordt niet veel gebruikt en ie zit altijd in een draagtas dus veel stof kan er niet aan... en zo plots van de ene dag op de andere was het probleem daar... kan er nie iets gebeurd zijn met het stuurprogamma van het toetsenbord fzo of een virus die hem daarin genesteld heeft fzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan inderdaad, maar uit je logjes blijkt niet echt een malwareprobleem. Wil je nog wel eens een scanner laten draaien als toemaatje :

Download Dr.Web CureIt en sla het op je bureaublad op.

  • Dubbelklik drweb-cureit.exe en sta het toe om te express scan te starten.
    Indien er een popup verschijnt met het voorstel tot kopen/50% korting mag je deze sluiten.
  • De express scan zal de bestanden scannen die momenteel in het geheugen geladen zijn. Wanneer er iets gevonden wordt klik op 'alles selecteren' kies nu voor 'repareren' en uit het kleine menutje dat verschijnt kies je 'verplaatsen'.
  • Kies bovenaan in het menu voor Language/Taal en wijzig deze naar Dutch (Nederlands) indien deze bij jou anders staat ingesteld.
  • Druk op F9, kies daarna voor het tabblad Acties en stel daar het volgende in onder Malware:
    • Adware: Verplaats
    • Dialers: Verplaats
    • Jokes: Rapportage
    • Riskware: Rapportage
    • Hacktools: Verplaats
    • Haal dan het vinkje weg bij 'Prompt bij actie'.

    [*]Kies daarna voor het tabblad Scan en verwijder het vinkje bij Heuristische analyse.

    Druk vervolgens op Toepassen gevolgd door OK.

    [*]Eenmaal als de korte scan is beëindigd vink je aan: Volledige scan.

    Druk daarna op het groene pijltje (start knop) om de scan te starten.

    [*]Gevonden bestanden worden naar '%USERPROFILE%\DocterWeb\Quarantine' -map verplaatst indien het herstellen niet mogelijk is.

    [*]Nadat de scan gedaan is ga dan naar Bestand en kies Rapportage lijst opslaan.

    Bewaar deze op je bureaublad en sluit daarna Dr.Web CureIt.

    [*]Herstart vervolgens de computer!! Dit is een belangrijke stap want het kan zijn dat Dr.Web CureIt bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart.

    [*]Na het herstarten, kopieer en plak de inhoud van die log die je eerder hebt bewaard in je volgende post.

Anderzijds : als de laptop nog maar een half jaartje oud is, zit je normaal nog in de garantieperiode. Dan zou je er mee terug kunnen stappen naar de PC-boer en deze - binnen de garantie - het probleem kunnen laten oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.