Ga naar inhoud

Strepen over scherm

Hendrico

Aanbevolen berichten

Heb hier al enige tijd een probleem met mijn scherm.

Namelijk vertikale strepen in verschillende kleuren.

Ik heb hieromtrent al wat informatie proberen zoeken en kom uit op dit :

scherm.jpg

Maar nu is mijn vraag, klopt dat weldegelijk? Want ik heb hier op het forum ook al andere oorzaken gevonden. Namelijk defect van de grafische kaart, of de connectie tussen scherm en grafische kaart die geoxideerd zit?

Dit is mijn oude laptop en durf hem al eens mee te nemen in de badkamer voor een film te zien. Dus het zou me niet verwonderen als er ergens iets geoxideerd zit.

Als ik hem via de hdmi kabel op televisie aansluit heb ik de strepen niet, dus ik veronderstel daaruit dat men grafische kaart nog oké is?

Weet iemand raad?

En wat dat zou kosten om een nieuw scherm te laten steken?

laptop is Sony Vaio VGN AR31M

Dankjewel iedereen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

Replace Direct behoort tot de categorie 'dure jongens' wat betreft schermen.

Da's de ervaring die ik had (heb) na een vrij intensieve zoektocht voor een LCD-scherm van een laptop.

Zoektocht gebeurde zo wat anderhalf jaar geleden.

Het ging over een glossy scherm 15.4" voor een Fujitsu Siemens van mijn vriendin.

Ik bestelde uiteindelijk een nieuw scherm via Ebay in Engeland.

Het werd verstuurd via de Royal Mail en werd op een 4-tal dagen thuis afgeleverd door de postbode.

De kostprijs kwam (verzending inbegrepen) op zo'n €90 uit.

Kwaliteit was prima, werkte perfect, pasvorm en aansluitingen waren 100% zoals het originele scherm.

Ik heb het scherm zelf vervangen...met een setje kleine schroevendraaiers en een portie voorzichtigheid kom je er uit.

Op Youtube staan tal van demo's over schermvervanging.

Hier is er bijvoorbeeld eentje : (

).

Er is ook nog de mogelijkheid om een tweedehandsscherm aan te kopen, bvb via 2e hands of kapaza.

Je vindt er tal van laptops die in onderdelen verkocht worden en met een beetje geluk kan je daar jouw scherm vinden.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker niet, zou'k mogen weten naar wat je dan juist zoekt?

Kwestie van een scherm te vinden dat zeker past in deze laptop.

Wel zou ik eerst de oorzaken willen weten van deze strepen op mijn scherm, zou het niet kunnen dat de connectie gewoon geoxideerd zit ofzo? Anders kan ik die 150 euro beter aan een goed doel geven hé..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat gewoon naar Ebay en geef in het zoekvenster ' Sony Vaio VGN AR31M screen' of ' Sony Vaio VGN AR31M scherm' in.

Ik kwam dan onder andere op deze uit : http://cgi.ebay.co.uk/NEW-SONY-VAIO-VGN-AR31M-17-LCD-SCREEN-GLOSSY-/250473655412?pt=UK_Computing_LaptopAccess_RL&hash=item3a5164ac74

Scrol daar ook eens naar beneden, er zit een ganse fotoreeks bij over het vervangen van het scherm.

Je kan eventueel zelf je aansluitingen van je scherm eens checken om te kijken of deze ok zijn.

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.