Ga naar inhoud

Strepen over scherm


Hendrico

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dank je voor de link ! Ik ga dit zeker eens overwegen. Ziet er niet extreem moeilijk uit hé, heb deze laptop al verder uiteen gehaald dan dat :biggrin2:

Schrik om aan zoiets te beginnen heb'k meestal ook niet.

Dus ik verwacht niet dat dat veel problemen zal geven, moet ik dat scherm dan ook installeren of werkt dat van den eerste keer?

@ stegisoft : hoe bedoel je?

Als ik de laptop aansluit via HDMI op mijn televisie, krijg ik geen strepen.

Ik zal na mijn examens eerst dit scherm er eens uithalen en de connecties bekijken. Als die er nog goed uitzien schaf ik mij wrs een nieuw scherm aan. 100-150 euro wil ik nu nog wel aan deze pc geven. (al moet eerst mijn usb-probleem opgelost raken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eventjes een adverteerder op ebay gecontacteerd met de vraag of het een Full HD scherm was. Nu hangt er een stickertje "full HD 1080" op mijn laptop. Terwijl mijn maximale resolutie ook maar 1440x900 is. Of heeft dit niets met HD te maken?

Dit was zijn antwoord :

Hi, this screen is the WXGA+ which runs at 1440x900 and is the single lamp display. We are not sure how long it will stay at this price as they are always changing. No this is not Full HD. yes it is glossy and shipping to Belgium is £8.

Please make sure your original screen is the single lamp as there are a few types available.

Wat ik hier nog uit afleid is dat er blijkbaar meerdere soorten schermen bestaan voor in mijn laptop? Met 1 of 2 lampen, hoe weet ik welke er nu in steekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledigheidshalve nog deze extra info :

* de 'normale' garantie van Sony Vaio bedraagt 2 jaar, tenzij je bij de aankoop koos voor de uitgebreide garantie van 5 jaar.

Hier ( http://support.sony-europe.com/repair/warranty/pdf/warranty_nl_BE.pdf ) vind je hun garantievoorwaarden.

* als je echt 100% uitsluitsel wil of je nu een single lamp (single bulb) of een dual lamp (dual bulb) scherm hebt, ga je de connectoren aan je scherm moeten bekijken.

post-20447-1417704288,4577_thumb.png

Single lamp

post-20447-1417704288,5083_thumb.png

Dual lamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci !

Ja de laptop is al redelijk wat jaartjes oud, ik dacht van 2006. Had gewone garantie, dus die is al lang verlopen helaas.

Ik zal het scherm er na mijn examens eens uithalen. Dan kan ik het zien hé.

Gezien de aankoopprijs van deze laptop (+2000 euro) zou ik er niet van verschieten dat dit een uitvoering met twee lampen zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

No problem.

Zekerheid omtrent het juist type scherm is een must alvorens het te bestellen en die heb je mits een kwartiertje schroeven.

Het zou te gek zijn om te investeren in een scherm dat nadien niet bruikbaar blijkt te zijn.

Toitoitoi met de examens !... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.