Ga naar inhoud

Wachtwoorden


bernard

Aanbevolen berichten

Ik ben nu een aantal jaren aan het computeren ( hobby ) , en ik zat mij eigenlijkaf te vragen of dat gedoe met al die wachtwoorden niet anders kan .

Toen ik begon met computeren , heb ik iedere keer iets anders zitten bedenken ,en later

kreeg ik door dat je eigenlijk wel met eentje kon werken .

Mijn vraag is dus of het te doen is om alle wachtwoorden te vervangen door een moeilijke

of zullen de desbetreffende sites daar niet op zitten te wachten ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel is de meest gebruikte manier om je gegevens op een website te beschermen nog steeds een wachtwoord.

Voor internetbankieren werken ze met een andere procedure waar je moet gebruik maken van een kaartlezer, maar je kan moeilijk een kaartlezer gaan gebruiken voor elke website waar je wenst in te loggen.

Vingerscannen is ook een manier om je gegevens te beschermen. Vandaag vind je het terug op laptops en usb-sticks, maar ook dat is niet te gebruiken om in te loggen op een website denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 wachtwoord voor alles is mijn mening niet zo goed.

Als dat ene paswoord gevonden wordt (gehackt) hebben ze natuurlijk direct alles.

Als je voor alles een ander wachtwoord gebruikt kan je wel een wachtwoordenkluis zoals keepass of password manager gebruiken.

Zo'n kluis houdt je wachtwoorden bij en je moet zelf maar eentje onthouden.

Op deze site kan je controleren hoe veilig je wachtwoord is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het begrepen , kunnen jullie zien hoe zo,n leek ik ben .

Maar daarom ben ik ook weer zo blij met PC help.

Ik laat mijn wachtwoorden maar lekker zo als ik het nu heb

Alhoewel van keepass likt mij ook nog wel een optie .

Beste mensen bedankt voor de tips , en ik markeer het als opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.