Ga naar inhoud

Pc voor videobewerking


borgoli

Aanbevolen berichten

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Videobewerking met Pinnacle.
  2. Wat is mijn budget ? - 1000 euro.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Om het even als het maar goed is.
  4. Ga ik overklokken ? - Nee.
  5. Ga ik later upgraden ? - Indien mogelijk wel.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - ?
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Nee.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om het even als het maar goed is.
  9. Ga ik zelf installeren ? - Nee.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Om het even als het maar goed is.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Monitor, speakers en een muis.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Stille Pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb even wat samengesteld:

azerty

ik heb met name prioriteit gegeven aan het ram geheugen en de processor.

verder heb ik gekeken naar een goede harde schijf die genoeg ruimte moet bieden, grote buffer en snelle verbinding heeft.

er is ruimte voor upgraden aangezien dit moederbord over usb3.0 beschikt, crossfire en sli kan draaien.

de videokaart had een wat mindere prioriteit omdat (voor zover ik kon vinden) deze toch niet zo gek veel word belast tijdens videobewerking.

verder zou ik persoonlijk nog een 10-20 euro extra bij leggen en 700watt voeding nemen omdat als je een 2e videokaart er in zet je net rond het randje zit qua stroomvoorziening.

voor de videokaart die ik er bij heb gedaan word een 300 watt voeding aangeraden en als je dan nog zon kaart er bij doet zit je rond de 600 watt en ik persoonlijk zou boven de 600 watt willen zitten om zeker te zijn, vandaar dat ik voor een 700 watt voeding zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow sorry tja ik heb hem 1x gelezen en ik gebruik eigenlijk alleen maar azerty :$ maar ik zal even kijken voor je.

ik zie dat ik ook de verkeerde home premium heb gepakt bij azerty, ik dacht dat het een 64 bit was maar was toch een 32 bit (dit maakt geen verschil in prijs) dus hier nieuwe samenstelling:

azerty

ik raad je aan om toch bij azerty te halen aangezien je bij HCW alleen de volledige versie van windows 7 home premium kunt halen, dan betaal je voor zowel de 32 als de 64 bit. (ze verkopen deze voor zon 200 euro)

hhmm ik vind het een hele vervelende site en ik kom er niet uit bij HCW. ik zou gewoon het zelfde aanraden als wat ik bij azerty voor je heb samengesteld, dus als je perse bij HCW wilt dan zul je die zelf moeten opzoeken, gewoon de naam van het product er in typen en dan waar onder het valt (alles hardware behalve de windows 7).

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, Azerty is eigenlijk toch wel in het algemeen wat goedkoper en ze hebben meer dingen in voorraad. Een kleine opmerking op de samenstelling van Bergkid, je kan namelijk beter een Samsung Spinpoint F3 1TB nemen. Maar aangezien je gaat videobewerken, is een SSD ook toch geen overbodige luxe. Een Vertex 2 60 GB zou dan een ideale keuze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.