Ga naar inhoud

Blu-ray Philips BDP2700


edbzulte

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een blu-ray speler Philips BDP2700 aangekocht en heb volgend probleem.

Bij het bekijken van een CD of DVD met foto's (gebrand op een DVD brander van de PC) krijg ik bij elke foto die op TV komt bovenaan een halfdoorzichtige band met daarin, het nummer, de naam, de laatste wijzigingsdatum van de betreffende foto. Op een gewone DVD speler heb ik dat niet. Ik krijg die band op geen enkele manier weg. Zou dit te maken hebben met het feit dat ik de DVD/CD niet gebrand heb met een Blu-ray brander maar met een gewone DVD/CD brander ? Of zou er iets anders de reden kunnen van zijn ? De films die ik afspeel op deze Blu-ray zijn onberispelijk van kwaliteit.

Misschien kan er mij iemand helpen ? Bij de Philips helpdesk konden ze mij (voorlopig - ze zouden het nazien) niet helpen, ik was de eerste met dergelijke klacht.

Groetjes en dank bij voorbaat voor eventuele reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gegevens zijn de exif metadata van je foto.

Die worden mee opgeslaan in je foto.

Dat je die op je beeld krijgt bij de blu-ray philips en niet bij een andere dvd-speler, moet aan instellingen of functies van je speler liggen.

Met welke software maak je de cd/dvd?

In de handleiding blz16/17 staat het volgende:

• Als er veel nummers of foto’s op een disc staan, kan

het langer duren voordat de inhoud op de TV wordt

weergegeven.

• Met deze speler kunt u alleen foto’s van een digitale

camera weergeven als ze het formaat JPEG-EXIF

hebben. Dit formaat wordt door de meeste digitale

camera’s gebruikt. Het apparaat kan geen Motion JPEG

of andere bestandsformaten dan JPEG of geluidsclips bij

foto’s afspelen.

• Mappen/bestanden die het ondersteunde

maximumaantal van de speler overschrijden, worden

niet weergegeven of afgespeeld.

Is er geen optie in die speler waar je het aan/uit kan zetten?

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor je reactie Clarkie.

Heb reeds heel het menu doorlopen en nergens iets te vinden waarmee ik het zou kunnen uitschakelen. Als ze het zelfs niet direct weten bij de Philips helpdesk ??

Alle foto's zijn JPEG, dus daar kan het al niet mee te maken hebben. Er staan inderdaad veel foto's op de DVD maar dat heeft enkel invloed op de wisseltijd. Bij 'zware' foto's en bij heel veel foto's is de tijd dat ze gewisseld worden inderdaad iets langer, maar daar valt mee te leven. Desnoods kan ik ze allemaal verkleinen en opnieuw branden als ik de wissel vlugger wil. Ik brand m'n CD/DVD's met Nero.

Misschien krijg ik nog wel reacties.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft het niks te maken met je brandsoftware of het aantal foto's.

vermoedelijk is je philips- speler standaard zo ingesteld dat je gegevens erop komen want je zegt zelf dat het op een andere speler met de zelfde cd niet te zien is.

Ik zal nog een snuffelen in de handleiding van nero, maar ik vrees dat dat ook niet helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze pagina kan je foto's uploaden en de EXIF data laten verwijderen.

Je moet jammer genoeg elke foto afzonderlijk laten behandelen.

Klik op de knop Browse om je foto te selecteren.

Klik dan op de knop upload & remove exif.

Dan opent een pagina met reclame maar die kan je wegklikken in de rechter bovenhoek met de knop skip this add.

Nu krijg je eerst een overzicht van de gevonden exif data. Scroll gewoon naar onder tot aan de link result picture! Click here to download. Die klik je met rechts aan en kies voor link opslaan als...

Je kan het ook doen met EXiF Tag Remover.

Dit is shareware en dus waarschijnlijk niet gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben amateurfotograaf en weet wat de exif gegevens van een foto zijn. Het zijn niet deze gegevens die verschijnen, want exifgegevens bevatten heel wat meer informatie dan wat er op mijn scherm verschijnt. Wat er nu in die band verschijnt is echt de naam van het bestand/de foto zoals ie voorkomt op mijn pc. Je bent verplicht je foto's te nummeren, of je krijgt helemaal geen volgorde meer voor elkaar.

Ik geef een voorbeeld :

Als ik in een fotoreeks een foto benoem :

Zwitserland 2010.001.jpeg en zo verder de volgende foto's nummer met .002 enz..... dan is het dit + de datum waarop ik de nummering heb aangepast bvb. wat in de band verschijnt.

Ik vrees ook dat het een fout(je) betreft in de software van de Blu-ray van Philips. Ik noem het een kapitale fout, wat elke foto op het scherm is verbrod, telkens wordt een strook bovenaan van de foto weggestoken achter die strook, die trouwens dan nog eens met de aandacht gaat lopen omdat het zo'n afschuwelijk zicht is.

Ik denk van Philips te blijven lastigvallen.... en in het uiterste geval een nieuwe blu-ray aan te kopen, toestel kost niet zo veel, dus heb ik het er voor over. Kan er altijd iemand een plezier mee doen die hem enkel gebruikt voor filmkijken.

Groetjes en toch bedankt om te willen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet opgelost. Philips liet mij de nieuwste software installeren, maar het probleem blijft zich voordoen.

Morgen (maandag 14/2) bel ik ze opnieuw om dit te melden.

Is heel vervelend, hopelijk kunnen ze het oplossen. Aan de ondertoon te horen bij Philips vrees ik dat ze ook beseffen dat het met hun software te maken heeft, aangezien andere toestellen dit fenomeen niet vertonen.

Groetjes

PS Ik hou jullie op de hoogte

Eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik ben helemaal niet verder geholpen door Philips. Volgens hun helpdesk zouden er te weinig klachten komen ivm foto's omdat blu-ray hoofdzakelijk gebruikt wordt voor films. Toen ik de melding deed, dat ik bij een paar kennissen die een ander merk Blu-ray speler hadden dezelfde DVD met de foto's op hun TV bekeek, de titels er niet waren, kwam er zelfs een reactie van.... misschien gooi je die Philips Blu-ray dan beter weg en koop je er een van een ander merk....... Van een helpdesk gesproken :thumpdown::thumpdown::thumpdown::thumpdown::thumpdown:

Voor mij dus nooit meer Philips, wel spijtig dat ik net een paar maand voordien een full HD Philips TV kocht.....

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.