Ga naar inhoud

traffic naar mac adress via switch


Behemoth

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Het probeem waar ik mee zit is dat ik via mijn provider 2 dhcp adressen op mijn netwerk krijg.

1 voor internet, de ander voor digitale tv.

Mijn bedoeling is echter om dit signaal de splitsen zodat ik geen oneindig aantal kabels overal door het huis moet gaan trekken.

Nou is het probleem echter dat ik op zoek ben naar een manier om dit te doen.

Ik hoop een oplossing te vinden als in de mogelijkheid om traffic welke op een bepaalde poort binnen komt op een switch (managed) door te sturen naar een specifiek mac adress.

Mijn vraag hierbij uiteraard, is dit mogelijk en zo ja, welke switch zou ik hiervoor moeten hebben.

Alvast bedankt.

Groeten Behemoth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegi,

Dat is precies wat ik bedoel.

Het signaal van de tv wat ook over de ethernet kabel komt kan ik met mijn router niks mee en het signaal van het internet kan mijn tv ontvanger uiteraard niks mee.

en nee dit is niet van Telenet.

Simpelweg komt het er op neer dat zowel mijn internet als tv over de cat5 kabel worden gestuurd die thuis ligt, nu staat zowel op het tv signaal als op het internet signaal een dhcp te jengelen. Dit geeft dan dus conflicten.

Mijn idee is om het signaal dus naar een specifiek mac adress te sturen, omzetten van multicast naar unicast...

En hier verval ik dan weer in mijn vraag, hoop dat ik zo duidelijk ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke provider heb je voor je internet en TV?

Omdat er TV bij is heb je waarschijnlijk VDSL en een aangepaste modem/router. BBox2 voor Belgacom, de Scarlet box voor Scarlet en nog andere benamingen afhankelijk van de provider. De behuizing kan er dan anders uit zien, intern zijn het echter allemaal dezelfde, nl Sagem F@st 3464.

Hierop heb je de gebruikelijke aansluiting voor de telefoonkabel die van buiten komt (RJ11 plug) en verder de aansluitingen voor internet, TV en telefoon (RJ45 plug). Op de modem staat toch aangegeven bij de poorten waar ze voor dienen.

Bij het installeren en instellen worden de 3 functies (internet, TV en Tf) elk op een aparte VLan (virtuele Lan) gezet zodat ze mekaar niet storen. Deze configuratie wordt normaal door een technieker van je provider gedaan.

Plug de juiste toestellen in de juiste poorten.

Probeer eerst met de modem te herstarten door hem 5 minuten van de stroom te halen.

Als dit niets oplevert, raad ik je aan om je provider te contacteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.