Ga naar inhoud

Outlook 2010 – postvak uit – mail van 9mb wordt steeds opnieuw naar de bestemmelingen


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Gisteren moest ik vaststellen dat een relatief zware mail (9 MB) tot 22 maal toe (!) is toegekomen bij zijn bestemmelingen. Irriterend voor de bestemmelingen en vervelend voor mij !

Wat er gebeurd is weet ik niet maar één van de bestemmelingen heeft me , na de mail X keer ontvangen te hebben, gecontacteerd om me mede te delen dat er een probleem was. Toen stelde ik vast dat de mail in mijn POSTVAK UIT kennelijk als "geblokkeerd" bleef en steeds opnieuw werd verzonden. Ik kwam er in eerste instantie maar niet toe hem eruit te halen. Uiteindelijk is dat me dan toch gelukt en het steeds herhaald versturen is dan ook eindelijk gestopt.

Onlangs heb ik - ook toevallig (?) met een “zware” mail van 10MB - hetzelfde voor gehad maar de bestemmeling kon me toen verwittigen na de mail “amper” 3x ontvangen te hebben.

Ik gebruik Outlook 2010 onder Windows 7 alsook BITDEFENDER TOTAL SECURITY 2011 als antivirus, firewall, etc…

Kan iemand me helpen om de herhaling van dergelijk onaangenaam voorval te vermijden en me zeggen wat ik daartoe moet doen ?

Alvast hartelijk dank bij voorbaat.

Geplaatst:

Ik weet niet wie uw provider is maar 9 à 10 Mb bestand doormailen is veel te zwaar.

Bij Telenet kan je in principe 10 Mb verzenden maar in praktijk is dat minder.

Zware bestanden kan je beter uploaden naar backup-hosting of zoals deze

Na uploaden krijgt je een adres en die adres mailt je door naar vrienden.

Geplaatst:

Mijn provider is inderdaad Telenet.

Wat ik niet begrijp is dat ik dezelfde mail van 9 MB zonder enig probleem heb ontvangen van een afzender die ook Telenet als provider heeft, terwijl ik die mail heb doorgezonden naar andere Telenetbestemmelingen die wel problemen hebben gehad.

Kan mijn Bitdefender daarin een rol spelen ?

Geplaatst:

Dat is moeilijk te zeggen.

Als je per mail doet en het komt niet 100% aan dan begint het opnieuw tot het 100% is.

Hebt je het bestand gezipt?

Telenet heeft verschillende overname gedaan en het kan zijn dat bij die ene overname wel kan en bij zuivere Telenet niet kan.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.