Ga naar inhoud

Samenstelling pc voor kantoor


SerBean

Aanbevolen berichten

Tijdje terug heb ik met jullie hulp een budget game systeem samengesteld waar ik zeer tevreden over ben, vandaar dat ik weer om jullie hulp wil vragen.

1.Waarvoor heb ik een PC nodig ? Microsoft Office en Internet (surfen en bekijken van filmpjes)

2.Wat is mijn budget ? rond 500?

3.Een merkcomputer of een samenstelling ? maakt niet uit

4.Ga ik overklokken ? - Nee,

5.Ga ik later upgraden ? - Nee

6.Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? -Nee

7.Ga ik zelf assembleren ? Nee

8.Heb ik een besturingssysteem nodig ? Nee

9.Ga ik zelf installeren ? Ja

10.Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Nee

11.Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Scherm + toetsenbord + muis (buiten budget)

12.Heb ik specifieke wensen ? Nee

De vorige pc was eentje uit 2003 die nu te traag is tijdens het surfen en bekijken van filmpjes op internet.

Ik dacht zelf aan een X4 Athlon met 4gb werkgeheugen. Alleen weet ik niet wat voor grafische kaart (onboard of niet??) en moederbord ik moet nemen. Ik hoop wel op een systeem die net als de vorige vele jaren mee kan..

Ik zie jullie samenstellingen graag tegemoet..

(woonachtig in Nederland)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling

Let op! Wegens problemen met de Intel Chipsets is het best dat je alleszins na Maart bestelt. Dan zouden de problemen moeten opgelost zijn.

Processor & Graphics : De Intel Core i5 2500. Een zeer snelle quad-core met ingebouwde grafische chip. Aangezien je hiermee niet gaat gamen, volstaat de ingebouwde grafische chip.

Koeler : Om de processor stil en koel te houden, plaatsen we er een Scythe Mugen 2 Rev. B op.

Moederbord : Een MSI H67MS-E33. Prima moederbordje met HDMI & DVI.

Geheugen : Een setje 4GB Kingston ValueRAM. 'Value' inderdaad, maar meer is niet nodig voor een kantoor PC'tje.

Harde Schijf : De welbekende Samsung Spinpoint F3 1TB. Veel opslag, snel, en een nette prijs.

DVD-Brander : Een Sony NEC Optiarc AD-7260S. Zeer goede brander.

Voeding : Een CX500 van Corsair. 500 watt is meer dan voldoende voor dit systeem, en de CX500 is efficiënt en redelijk stil.

Behuizing : Dat is natuurlijk altijd een beetje persoonlijke keuze, maar de Xigmatek Asgard III is geen slechte keus.

Monitor : Een Iiyama Pro Lite 22 inch. Lekker groot aan een leuke prijs.

Muis : Een standaard RX-1000 modelletje van Logitech.

Toetsenbord : Een Logitech UltraX. Degelijk toetsenbordje.

Assemblage met 1 jaar garantie op de assemblage + onderdelen, sommige onderdelen genieten van een langere garantieperiode, de langste garantieperiode geldt uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je samenstelling en uitleg, het ziet er goed uit.

Ik wacht dan nog wel even een maandje om het aan te schaffen.

ps: merkcomputers in de media markt etc hebben vaak een radeon hd 5450 (waarschijnlijk onboard?).. Is dat al een verouderde chip of van hedendaags??.. die kasten zijn namelijk soms spot goedkoop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik hier op inspringen? Mijn insziens kan dit allemaal veel goedkoper gezien het een kantoor pc betreft.

Als je kantoor pc zegt, heb ik het dan goed dat hier niet meer op word gedaan als applicaties als het office pakket, wat pdf's zien, wat youtube kijken en surfen, en verder niets?

Of misschien een specifiek software pakket wat meer prestaties vraagt?

Ik zal dan ook eens een samenstelling in elkaar steken als ik antwoord op bovenstaand heb :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee absoluut geen software pakket wat prestatie vraagt. Een hele simpele kantoor pc'tje waarop alleen administratieve taken worden uitgevoerd. Office, pdf, youtube, surfen en soms online flash games die gespeeld worden door de kinderen.

Wat ik nog wel even aan u/je wil vragen; de vorige pc heeft het heel lang volgehoude (vanaf 2003, en eigenlijk ben ik weer op zoek naar een pc die vergelijkbaar zal zijn en over 5 jaar nog steeds wel in staat is om youtube af te spelen als een video :) die pc die er nu nog staat is inmiddels zo traag dat het lijkt alsof het om een fotoserie gaat)

(sorry voor late reactie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

om wat dichter in de buurt te komen van je budget kun je de volgende dingen doen:

het standaard muis en toetsenbord setje van azerty nemen, azerty

verder zou je ook die koeler er uit kunnen halen, aangezien er niet heftig gebruik gemaakt gaat worden van de processor.

ik denk dat er ook een goedkopere processor in kan zodat je daar ook enig sinds meer in de richting komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo handig om een azerty toetsenbord aan iemand aan te raden die in nederland woont ;-) (zie TS)

Ik heb dit samengesteld (let op komt direct in azerty winkelmandje), ideale kantoor pc's die heel wat jaartjes mee zullen gaan.

Een amd athlon x2 250, snelle processor, ideaal in de office pc, met een losse koeler voor net dat beetje stillere werken.

2gb geheugen, wat meer als genoeg is voor office toepassingen en youtube.

Hierbij 1TB hardeschijf, het prijsverschil met 320 of 500 GB is slechts 10 euro, dus de moeite waard.

Video zit onboard, dit word op het scherm getoverd door de amd chipset, dit is een goede videocontroller!

Een 22" scherm van Ilyama, welke een 1080HD resolutie heeft.

Tevens een simpele, maar toch erg fijne toetsenbord en muis.

Met assemblage en een jaar garantie hierop kies dan deze

Zelfs met dit volledige systeem, met scherm etc ver onder het budget gebleven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.