Ga naar inhoud

windows media center opent alles!


Zuid1234

Aanbevolen berichten

beste mensen,

Mijn pa heeft een tijdje terug mijn pc, overgenomen.

Er stond toen windows vista premium op na een tijdje hebben we een upgrade cd gekocht en hem overgezet naar windows 7 premium, een hele tijd is dit goed gegaan,

maar nu hebben we een probleem:

Alle .exe bestanden zijn allemaal verwezen naar wmc(windows media center)

alles wat ik open word met wmc geopent en ik ben echt ten einde raad wat ik moet doen...

Zelf heb ik al vele oplossing op internet gevonden maar geen van deze helpt.

Mvg,

Zuid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst een herstelpunt terug te zetten van voor de probleem.

Als dan nog niet helpt dan dit doen:

Bestandstype of protocol aan programma koppelen: veranderen

Een .docx bestand wordt standaard geopend door Word 2007 en .html bestand wordt standaard geopend in je standaard-webbrowser en bij de meeste mensen wordt een mp3-tje geopend in Windows Media Player.

Die bestandstypen zijn gekoppeld aan een specifiek programma. In Windows XP was dat vrij lastig aan te passen, maar in Vista is dat erg makkelijk geworden.

Ga hiervoor naar Start --> Standaardprogramma's. Klik dan op Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen. De lijst met bestandstypen wordt geladen. Standaard wordt deze lijst gesorteerd op alfabetische volgorde van de bestandstypen, maar je kan ook op een knop boven de lijst klikken ( Naam, Beschrijving, Huidig standaardprogramma ) om de lijst daarop te laten sorteren.

Om een bestandstype aan een ander programma te laten koppelen selecteer je de regel met dat bestandstypen die je wilt wijzigen en klik je daarna op Ander programma ( rechtsboven ), dan kan je een ander standaard programma daarvoor kiezen:

post-6829-1417704311,2327_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste stegisorft,

dank voor de snelle reactie

bij systeemherstel geef hij aan: Herstel niet mogelijk !

en het gaat hier echt om de .exe bestanden staan hier niet tussen.

ps: het gaat hier echt om dat de progamma's niet meer werken... omdat de exe bestanden als een ander bestand worden geopent.

aangepast door Zuid1234
Link naar reactie
Delen op andere sites

.exe bestanden kan je niet koppelen aan de extenties maar het programma aan de extenties.

Bijvoorbeeld:

docx koppelen aan word.exe

Of hebben alle bestand i.p.v. naam.doc nu naam.exe gekregen?

ik heb zelf wat geprobeert maar nu opent hij echt niks meer;...

ik zat bij me c schijft en heb daar de .exe bestand gepakt, toen openen met

en helemaal gebladert naar hetzelfde .exe bestand. toen op ok gedrukt nu heeft iedere snelkoppeling en exe bestand een icoontje van windows verkenner en lukt niks meer :S

nee kijk,

alle progamma's werken niet meer omdat de .exe bestanden naar 1 soort bestand zijn verwezen.

(is mijn gok als ik het zo bekijk)

helaas kan ik je geen print geven want dat werkt ook niet :S allemaal erg verwarrend want ik kan dingen snel oplossen maar heb nog nooit met zulke dingen te maken gehad...

aangepast door Zuid1234
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik even je vraag samenvatten voor alle duidelijkheid ?...

Dus de .exe's worden geopend door WMP ?...(mogelijkheid 1)

Is het zo, of beginnen er ongevraagd .exe's te runnen wanneer je WMP opent?...(mogelijkheid 2)

Duid gemakkelijkheidshalve in je antwoord gewoon 1 of 2 aan als je wil... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.