Ga naar inhoud

pc blokeert


Accer

Aanbevolen berichten

Hey,

Soms blokkeert mijn laptop volledig. Het laatste beeld blijft staan, en er reageert niks meer. Als er op het moment van blokkeren een geluid speelde, dan blijft ook geluid hangen (zo een irritant bromgeluid dat je krijgt als je 1 toon heel snel achtereen blijft herhalen). Enige optie is gewoon de stroom afsluiten.

Dan krijg ik hem ook niet meer opgestart (nuja, hij start wel op, maar nog voor ik mijn wachtwoord volledig heb ingetypt blokkeert alles weer).

In veilige modus gaat hij wel, in veilige modus met netwerkmogelijkheden soms, niet altijd.

Het durft ook voorvallen dat hij opstart met netwerkmogelijkheden, maar als ik dan mn schakelaar voor WiFi aanzet, dat hij dan blokkeert. Dit doet mij vermoeden dat het ergens daaraan ligt, maar aangezien het meestal in safe mode + netwerk gewoon wél lukt, twijfel ik daar dan toch weer aan.

Na een paar uur gewoon in veilige modus werken, probeer ik hem nog eens gewoon op te starten, en dan lukt alles ineens weer wel.

Nog een gek punt: op kot heb ik dit nooit voor, en elke keer als ik thuis kom dan is het na een paar dagen zo ver.

(Asus, Windows 7 Premium 64bit, i7 processor,... Ja, als er nog iets van specificaties is dat kan helpen dan vraag je het maar :-))

Virussen, malware etc, dat wordt allemaal om de 2 à 3 dagen gescand, niks te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat er een IP adres conflict is.

Ik zou eens naar netwerkcentrum gaan en daar eens kijken bij netwerk beheren eens kijken of daar misschien vreemde router is te zien.

Je hebt toch automatische IP en DNS ingesteld?

Misschien hebt je een automatische verbinding ingesteld naar uw school of zo.

Eventueel in bijlage uitvoeren.

dns.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo ongeveer alles afgegaan in netwerkcentrum, en dat ziet er toch allemaal hetzelfde uit als hoe het vroeger, voor de problemen, was...

Alleen, bij mijn netwerkadapters, heb ik enerzijds normaal mijn bluetooth, LAN en draadloos, maar daar staat nog een extra bij nu: "draadloze netwerkverbinding 2: Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter"

IP en DNS automatisch, maar 1 router aanwezig bij netwerkinfrastructuur, geen automatische verbindingen ingesteld behalve die hier thuis en die op school (maar school is wel 40km hier vandaan, dus het zou me verbazen dat ik die hier kan pakken :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.