Ga naar inhoud

De slaapstand aanklikken werkt niet meer.


WaWa

Aanbevolen berichten

Asus,

O.K., ik test dit even. Daarvoor moet ik de automatische slaapstand en de muisslaapstand uittestesten.

De volgende USB toestellen zijn aangesloten: [1] CCID USB Reader, [2] Gamepad, [3] Webcam, [4] 500 GB USB externe disc (+ 1TB disc via eSata) [5] Sandisc extreme contour USB stick voor Readyboost, [6] USB Keypad, [7] USB muis, [8] SD kaartlezer, [9] Epson ink jet printer en [10] Samsung monochrome lasserprinter.

De 'zonder muis' Slaapstand test dan zonder muis met start > rechterpijltje > rechtepijltje > enter.

Straks hoor je van me.

Kweezie Wabbit heeft een nieuw HJT logje gekregen, met commentaar. Hij had ook een MBAM logje gevraagd. Je vind het hierna:

Dank bij voorbaat en hopelijk komen we er uit.

WW MBAM logje:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100

Malwarebytes

Databaseversie: 5753

Windows 6.1.7600

Internet Explorer 8.0.7600.16385

13/02/2011 14:45:27

mbam-log-2011-02-13 (14-45-27).txt

Scantype: Snelle scan

Objecten gescand: 157397

Verstreken tijd: 4 minuut/minuten, 10 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 0

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata geïnfecteerd: 0

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

aangepast door WaWa
bijvoeging van tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Kweezie Wabbit en Asus,

Ik heb zorgvuldig je suggesties uitgetest zonder muis en zonder toetsenbord. De energie instellingen op 2 min. voor Scherm en 5 min. voor Slaapstand. Na verlopen tijd, weer hetzelfde scherm met mijn afbeelding, zoals na afmelden. Jammer genoeg, zonder resultaat of enige aanwijzing. Raar eigenlijk dat de andere wèl werken: andere gebruiker, Afmelden, Vergrendelen en Opnieuw opstarten. Het schijnt dus moeilijker dan ik had gedacht om de oorzaak te vinden.

Fijn dat je niet opgeeft!

Ik hoop dat we er uit komen, want ik voel er niet voor om systeemherstel te doen. Ik heb nog niet lang geleden zowel «systeemherstel» als een «Image terugplaatsen» gedaan, na problemen. Zonder dit 'Slaap' probleem loopt mijn pc'tje anders goed.

De slaapadviseur kan me zeker niet helpen...

WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgeven doen we niet zo snel hoor... ;-)

Nu, het niet meer functioneren van de slaapstand kan tal van oorzaken hebben en misschien is dit wel het begin van een lange zoektocht...

Er zullen hier nog wel verschillende tips van diverse forumleden naar boven komen.

Het feit dat je niet exact weet sedert wanneer het probleem optreedt maakt het er niet eenvoudig op, anders kon je inderdaad proberen met het terugzetten van een herstelpunt wat een vrij eenvoudige procedure is.

Volgende vraag dus : ga eens naar Windows Update, en open daar eens de geschiedenis van de updates.

Gebeurde er een update van je videokaart ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus en Jean-Pierre,

Merci voor je doorzetting. In Windows Update’s geschiedenis zie ik maar tot 12.02 en geen update videokaart. Vroeger zeker wel eens updates gekregen voor mijn Intel® G45/G43 Express Chipset (want dat is mijn ‘videokaart’) Niet veel, maar de ganse pizzaz van Win7 met Aero en de rest werkt goed).

In de BIOS bij Powermanagement zie ik het volgende:

ACPI Aware O/S: Yes – ACPI Suspend Mode: S3 (STR) – Deep Power Off Mode: Enabled – Power On by RTC Alarm: Disabled – Power On by PCIE devices: Enabled – Power On by Modem Ring: Enabled – Wake Up by USB KB/Mouse Enabled – Restore ON AC Power Loss: Last State.

Verder ook alles gedaan wat Asus voorstelde.

What now?

WaWa

aangepast door WaWa
correcties
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden,

Ik blijf regelmatig inloggen.

In opdrachtprompt heb ik «POWERCFG -H ON» gedaan (gelezen in Computer Idee - een tof bladje btw).

Verder toch geen resultaat. Dit was de eerste keer dat ik in het BIOS heb durven gaan. Jullie geven me 'moed' om zo iets de doen. Het positieve is dat men er van leert. Zo een crack ben ik ook niet.

Tot..?

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staan die optie's onder de de tab Advanced alleszins.

Ik heb 2 Lan poorten die uiteraard bijde op Enabled staan maar onder elke poort heb ik de optie Boot on Lan en die staan bijde op Disabled.

Boot on Lan komt volgens mij overeen met Wake on Lan maar dat is Bios afhankelijk.

Het is alleszins het proberen waard.

Wat je ook kunt doen is de Bios settings terug brengen naar fabrieks instellingen indien het fout zou lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.