Ga naar inhoud

windows7 en rw-disks


lowie1

Aanbevolen berichten

windows7 en rw-disks

hallo, ik heb een laptop gekocht met windows7. Nou zet ik graag video op dvd, bijv. youtube muziek video clips. Dat deed ik met mijn XP computer altijd eerst op een rw-disk om te kijken of ik het allemaal wel zo leuk vond en dat er misschien één uit moet.

Nu heb ik ook nero 10 gekocht en die kan niet omgaan met rw-disks. Ik heb andere burning programma's geprobeerd maar het is precies het zelfde: rw-disk geven foutmeldingen en in de dvd speler: deze disk kan niet gespeeld worden.

Zijn er meer mensen met deze problemen. Ligt het aan windows7. Doe ik iets fout? Hoop graag van jullie te horen.

gr. Lowie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik ook nero 10 gekocht en die kan niet omgaan met rw-disks.
Dit zou me sterk verbazen. Nero is het bekendste brandprogramma ooit, dus die ondersteunt volgens mij zeker en vast rw. (RW moet je bovenaan in het kleine keuzemenu kiezen)

Opgelet: heeft het ooit gewerkt op je dvd speler? Want veel (oudere) dvd-spelers kunnen geen RW aan! Wel gewone dvd's, maar geen rewriteables.

Kijk eens even op je dvd-speler. Plakt er een stikker op van DVD+R, DVD-R? Dan kan die enkel dvd+r en dvd-r aan. Plakt er echter een sticker op van DVD +RW of DVD -RW of gewoon RW, dan kan die inderdaad RW aan.

Dit zijn nog enkele programma's om dvd's te maken:

Windows 7 heeft zelf een programma om dvd's te maken:

http://www.pc-helpforum.be/f101/een-video-dvd-maken-windows-7-a-27784/

of u kan dit programma gebruiken

http://www.pc-helpforum.be/f101/met-welk-gratis-tooltje-kan-ik-27694/

of inderdaad... Nero.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

"denk" dat lowie1 liever zou achterhalen waarom het niet lukt met nero die dvdrw te branden.hij heeft er toch ettelijke €'s voor betaald.

@peter.b

We wachten op antwoord van lowie1.

Antwoord op een vraag als:

Kan je dvd-speler rw schijfjes aan?

Welke foutmelding geven die rw-schijfjes.

Ook moet de vraag gesteld welke brandsnelheid heeft de dvd-brander en welke brandsnelheid heeft de RW-schijf?

Blijkbaar ligt het probleem ook niet alleen bij nero.

Ik heb andere burning programma's geprobeerd maar het is precies het zelfde: rw-disk geven foutmeldingen en in de dvd speler: deze disk kan niet gespeeld worden.

Dus effe wachten op antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de vele antwoorden, geweldig.

Ik heb het gevonden. Ik heb maanden geleden op internet gelezen dat Nero 9 het programma DirectX 9.0 nodig heeft. Die moet je zelf downloaden. Zit niet in het programma.

Ik dacht: dit werkt misschien ook wel met Nero 10.

Dus: gedownload, geïnstalleerd en.... het werkt !!! Heb al 3 keer op het zelfde rw schijfje video gezet. Dat dit niet goed bekend is en dat Nero dit niet ingebouwd heeft in zijn programma begrijp ik niet.

Nogmaal hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.

groeten, Lowie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.