Ga naar inhoud

ENIGE TIPS OM JE PC OP TE KUISEN? Alle hulp geapricieert!!


JavaCrash

Aanbevolen berichten

JavaCrash via Kurtt,

Ook is het van belang welke versie Vista je gebruikt. Is dat niet een Home versie maar (bijv.) Professional (zoals bij mij) of Ultimate, dan kun je de policy m.b.t. de wachtwoorden verwijderen via »winkey+R« toets combinatie -> gpedit.msc -> Computerconfiguratie -> Windows-instellingen -> Beveiligingsinstellingen -> Accountbeleid -> Wachtwoordbeleid -> Minimale wachtwoordlengte

Die moet je dan op 0 tekens zetten. Zet ook de "Wachtwoorden moeten voldoen aan complexiteitseisen" instelling op Uitgeschakeld (als dat nu nog niet het geval is). Zet ook de vervaltijd van de wachtwoorden op 0 (dus uitgeschakeld).

Maar, nu herinner ik me dat je zeker XP hebt. Toch maar eens proberen?

Groeten,

P.S.: Je kunt ook hier bij onze noorderburen eens kijken:

hoe kan ik het wachtwoord verwijderen?

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/514352-hoe-kan-ik-het-wachtwoord-verwijderen

aangepast door WaWa
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

JavaCrash via Kurtt,

Dat is niet best... Echter, de kans is groot dat uw gewone gebruikers-account (in de achtergrond) nog steeds bestaat. Probeert u het daar maar eens mee. Het Administrator-account is niet gewist, hoogstens tijdelijk uitgeschakeld... Als u het 'Computerbeheer' van het 'Systeembeheer' kunt bereiken, dan kunt u dat weer ongedaan maken.

Iets anders... Hebt u de loginnaam 'Administrator' al eens geprobeerd zonder wachtwoord?

Je doet dat zo: Ga via »Winkey+R« naar het Uitvoeren venster en typ »ControlUserpaswords2«. Dan vinkje weg bij: »Gebruikers zonder paswoord inloggen«, nu nog 2 keer je paswoord intypen en je bent er definitief vanaf.

WaWa

Ik kan het computerbeheer via het systeem beheer bereiken maar wat moet ik daar dan doen?

En toen ik ControlUserpaswords2 in het uitvoeren deed kreeg ik het bericht dat hij het niet kon vinden.

Alvast bedankt!

Mod:

U hebt het verkeerd gespeld: het is Control userpasswords2

(dus met 2x een s)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ JavaCrash

Voor je Administrator probleem zou je mischien deze handleiding eens kunnen proberen.

Heb het aan Kweezie Wabbit voorgelegd en ook volgens hem zou dit van toepassing kunnen zijn op alle windows versies.

Ok maar hier moet ik mij aanmelden als administrator... Maar ik heb het wachtwoord niet,

de vorige gebruiker heeft het.

Enige manieren dit zonder het wachtwoord op te lossen? Of moet ik de vorige gebruiker contacteren?

Want toen ik ging naar computerbeheer > Lokale gebruikers en groepen > Gebruikers > en dan met de rechtermuisknop op Administrator klik en Wachtwoord instellen kies,

dan krijg ik dit bericht:

Het opnieuw instellen van dit wachtwoord kan voor deze gebruikersaccount tot onherstelbaar verlies van gegevens leiden. Uit veiligheidsoverwegingen beschermt Winodws bepaalde gegevens door deze onbereikbaar te maken als het wachtwoord van de gebruiker opnieuw is ingesteld.

Dit gegevensverlies treedt op wanneer ge gebruiker zich de volgende keer afmeldt.

Gebruik deze opdracht alleen als de gebruiker het wachtwoord is vergeten en geen wachtwoordhersteldiskette heeft. Als de gebruiker een wachtwoordhersteldiskette heeft gemaakt, dan dient de gebruiker deze diskette te gebruiken om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

Als de gebruiker het huidige wachtwoord weet en dit wil veranderen, dan dient de gebruiker zich aan te melden en vervolgens op ctrl alt delete te drukken en dan op Wachtwoord veranderen te klikken.

Kilik op Help voor meer informatie.

Waneer ik doorga heb ik de optie Nieuw wachtwoord:

Bevestig het wachtwoord:

Zonder dat ik het oude wachtwoord moet ingeven...

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Allemaal berichten #50 tot nu #57,

Altijd dikke miserie met paswoorden. Dat heb je toch niet nodig als je de énige gebruiker bent. Dus, de vorige raadgevingen opvolgen, het oorspronkelijke wachtwoord vragen en daarna zeker doen wat in bericht #51 staat en dan ben je er definitief van af. Voor toekomstig wachtwoordbeheer die je wilt gebruiken om in te loggen op bv. help sites LastPass of KeePass gebruiken en moet je nooit meer paswoorden direkt ingeven.

Grtjs | WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam dit tegen, dus probeer dat eens.

Ik denk dat het eigenlijk niet past om engelse teksten in een bericht te zetten. Mijn verontschuldigingen hiervoor, maar liever de originele tekst dan een slechte vertaling heb ik zo gedacht. Je kan dit door een vertaalprogramma draaien als je een taalprobleem hebt. Ik vond dit zó nuttig en bijna ongelooflijk om een niet-gekend paswoord te omzeilen. Proberen dus!!!!!!!!!!!!

Quote: «The first thing which you check if you forget login password. When we install Windows, it automatically creates an account “Administrator” and sets its password to blank. So if you have forget Your user account password then try this:

Start system and when you See Windows Welcome screen / Login screen, press ctrl+alt+del keys Twice and it’ll show Classic Login box. Now type “Administrator” (without quotes) in Username and leave Password field blank. Now press Enter and you should be able to log in Windows.

Now you can reset your account password from “Control Panel -> User Accounts”.

Same thing can be done using Safe Mode. In Safe Mode Windows will show this in-built Administrator account in Login screen.» End quote.

Beste groeten | WaWa

aangepast door WaWa
correctie in tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam dit tegen, dus probeer dat eens.

Ik denk dat het eigenlijk niet past om engelse teksten in een bericht te zetten. Mijn verontschuldigingen hiervoor, maar liever de originele tekst dan een slechte vertaling heb ik zo gedacht. Je kan dit door een vertaalprogramma draaien als je een taalprobleem hebt. Ik vond dit zó nuttig en bijna ongelooflijk om een niet-gekend paswoord te omzeilen. Proberen dus!!!!!!!!!!!!

Quote: «The first thing which you check if you forget login password. When we install Windows, it automatically creates an account “Administrator” and sets its password to blank. So if you have forget Your user account password then try this:

Start system and when you See Windows Welcome screen / Login screen, press ctrl+alt+del keys Twice and it’ll show Classic Login box. Now type “Administrator” (without quotes) in Username and leave Password field blank. Now press Enter and you should be able to log in Windows.

Now you can reset your account password from “Control Panel -> User Accounts”.

Same thing can be done using Safe Mode. In Safe Mode Windows will show this in-built Administrator account in Login screen.» End quote.

Beste groeten | WaWa

Hallo,

Geprobeert maar niet gelukt...

Toch bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.