Ga naar inhoud

opstartprobleem

Stilste

Aanbevolen berichten

Ik heb een oudere computer van mijn ouders gekregen nadat mijn eigen gecrashed was. Mijn ouders hadden er PC Veilig opstaan, maar hebben dat abonnement op een gegeven moment stop gezet. Daarop heb ik PC Veilig van de computer verwijderd en er een nieuwe (gratis) virusscanner opgezet.

Sindsdien start de computer niet meer normaal op. Als ik hem opstart stopt hij en geeft het bekende blauwe scherm. Als ik tijdens het opstarten f8 indruk kan ik hem wel via laats bekende werkende configuratie opstarten en doet hij het gewoon. Het enige nadeel hiervan (behalve dus het op deze manier te moeten opstarten) is, dat de virusscanner niet meer werkt. Ik moet dus iedere keer als ik mijn computer heb uitgeschakeld de net geïnstalleerde virusscanner verwijderen en er een nieuwe opzetten.

Ik vind dit erg vervelend en laat nu de computer vaak maar dagen aanstaan, zodat ik dat gedoe niet iedere dag heb. Dit is natuurlijk echter niet handig. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je de F8 gebruikt hebt en je pc terug gezet naar laatst bekende configuratie kan je dan je pc gewoon afsluiten en herstarten zonder problemen? Dus zonder een virusscanner te verwijderen of installeren.

Welke virusscanner heb je nu geïnstalleerd?

Welke windows versie heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb laatst 's ochtends even heel snel de pc aan gedaan (dus weer via f8 enzo). de virusscanner deed het toen dus weer niet meer, maar omdat ik er toen geen tijd voor had heb ik niets aan de virusscanner gedaan. daarna heb ik hem weer afgesloten omdat ik het geen fijn idee vond hem aan te laten zonder werkende scanner. Toen mijn vriend wat later de pc aandeed, startte hij vanzelf gewoon op. Ik dacht toen eigenlijk dat dat kwam omdat hij vlak daarvoor nog aan was geweest. wanneer ik namelijk de virusscanner verwijder moet de pc soms ook opnieuw worden opgestart en dat doet hij dan wel geween vanzelf.

ik heb onderhand meerdere virusscanners geprobeerd, panda cloud, avast, Microsoft Security Essentials. de computer reageert bij allemaal hetzelfde.

ik heb windows XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is normaal dat als je de pc terug zet naar laatst werkende configuratie dat je eigen virusscanner niet meer werkt.

Die staat er namelijk niet meer in.

Zorg dat je een werkende windows hebt die na afsluiten ook terug normaal opstart.

Kijk dan welk virusprogramma erop staat.

Wil je dat niet meer gebruiken verwijder het.

Installeer 1 virusscanner die je wil gebruiken.

Je mag maar 1 virusscanner op je pc gebruiken.

Maak dan een herstelpunt aan, hier de handleiding.

Sluit je PC af.

Je PC zou terug normaal moeten opstarten.

Je moet als er geen probleem is niet op de F8 drukken.

Moest je pc toch niet normaal opstarten kan je ook via veilige modus je herstelpunt terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wist niet dat via laatst bekende configuratie de scanner het niet meer zou doen. dat punt is nu dus opgehelderd, dank je! de volgende keer zal ik het via veilige modus doen, eens kijken of dat werkt.

dan blijft alleen nog het punt over dat hij niet normaal opstart.

ik heb op zich elke keer een werkende windows volgens mij. Nu doet hij het ook gewoon. hij doet alleen steeds alsof er een probleem is en start dan dus niet zelf op. ik heb er ook steeds maar 1 virusscanner opstaan, ik heb alleen verschillende geprobeerd wanneer hij weer aangaf dat de scanner het niet meer doet, maar dus niet tegelijk.

ik laat de pc steeds eerst zelf opstarten, in de hoop dat hij ineens besluit het toch te doen. wanneer dat niet gebeurd (en dat is dus iedere keer) doe ik het via f8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg op het blauwe scherm een foutmelding (daarvan weet ik nu niet wat dat is) en als windows weer is opgestart komt er soms een foutmelding dat windows hersteld is van een ernstige fout die iets met easy writer te maken heeft. maar wat precies word me steeds niet duidelijk.

ik zal vanavond de pc weer afsluiten (eerst een systeemherstelpunt maken) en morgen laten opstarten. als het blauwe scherm komt, zal ik kijken wat daar precies staat en dat dan hier melden. en ik zal hem daarna via f8 in veilige modus opstarten en kijken wat er dan gebeurd.

ik scan de pc nu iedere keer als ik er een nieuwe scanner opzet (omdat ie daarvoor dus even zonder bescherming zit) en ik scan hem geregeld met hitman pro. er is geen enkele keer iets van een virus o.i.d. aangetroffen, alleen tracking cookies.

alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue screen view.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string (bug check tekst)

• bug check code
  • caused by driver (veroorzaakt door stuurprogramma)

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5.

Dan kunnen wij eens bekijken waarom je een blauw scherm scherm krijgt.

Sluit de pc normaal af? Meestal krijg je opstartproblemen als de pc niet correct werd afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gister een herstelpunt gemaakt en daarna opgestart. de pc starte weer niet vanzelf op, dus heb ik via f8 en veilige modus opgestart. daarna systeemherstel. toen de pc daarna weer opnieuw opstartte deed hij het weer niet. ik zal nu zo dat bleu screen view proberen. zal melden wat daaruit is gekomen. bedankt!

---------- Post toegevoegd om 18:46 ---------- Vorige post was om 18:43 ----------

oja, mijn pc sluit wel normaal af.

---------- Post toegevoegd om 18:55 ---------- Vorige post was om 18:46 ----------

ik heb in dat blue screen view 6 crashes, de bovengenoemde gegevens voor de laatste 5 zijn:

(de eerste die hier onder staat is de laatste crash)

• bug check string (bug check tekst): KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

• bug check code: 0x1000008e

• caused by driver (veroorzaakt door stuurprogramma): fltmgr.sys

• bug check string (bug check tekst):KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

dat is volgens mij dus steeds hetzelfde. ik heb ook de 6de crash gecheckt en daar stond ook hetzelfde.

kan iemand wat met deze informatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier om de file system filter manager, een onderdeel van windows zelf.

Deze kan problemen geven na het installeren of verwijderen van software.

We gaan nu eerst het register opruimen om restjes van verwijderde programm's weg te werken.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, lees dan deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.