Ga naar inhoud

Willekeurige installers doen het niet incl sp2


paco

Aanbevolen berichten

Hallo,

het begon allemaal met een usb broadband driver van vodafone die ik wilde installeren voor internet in Oostenrijk. Normaal gesproken kan je deze inpluggen via USB en installeert deze vanzelf de software. Dit is niet gelukt en heb ik handmatig via de site van de provider de driver gedownload. (Via a1 en het apparaat is een huawei e220). Deze setup hangt op een gegeven moment en doet verder niets.

Ik kwam toen tot de conclusie dat er geen virusscanner aanwezig was op de laptop en heb avg gedownload. Deze probeerde ik te installeren maar bleef de installer vervolgens hangen bij "product registeren". Ik heb zowel de offline installer als de normal installer geprobeerd en ze gaven beiden hetzelfde probleem.

Ik had het vermoeden dat er een virus aanwezig was die het installeren van virusscanners blokkeerde. Vervolgens heb ik ook AVAST free edition geprobeerd en deze bleef ook hangen op het einde van de installer als die bezig is met een terugdraai omgeving te maken voor eventuele fallback.

De enige virusscanner die het wel deed was f-secure. Ik heb de trial gebruikt en het hele systeem gescand. Deze gaf enkele spyware aan in desbetreffende cookies en heb deze laten verwijderen.

Vervolgens kwam ik tot de conclusie dat ik nog steeds hetzelfde probleem met de installers had, dus ligt het niet aan een virus waarschijnlijk.

Ook gescand met malwarebytes en deze heeft niets kunnen vinden (die overigens net zoals f-secure wel installeerde).

Ik kwam ook tot de conclusie dat het gaat om een windows vista sp1 waarbij de laatste microsoft update in 2009 liggen. Als ik de logs bekijk geven deze aan dat het installeren van sp2 is mislukt. Als ik zoek naar updates geeft die aan dat er geen updates beschikbaar zijn. Heb de offline installer van sp2 gedownload en proberen handmatig te installeren. En ja hoor, de installer blijft hangen bij "de computer voorbereiden".

Al deze problemen met de installers laten de computer niet vastlopen, maar hij blijft hangen. De pc/installer loopt niet vast, maar het lijkt meer alsof die gewoon stopt.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet dat bij het oplossen van problemen alle gerelateerde informatie gewenst is.

Ik zou het fijn vinden als jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

Groet,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een eerste stap zetten door te controleren op malware, zo dat we dat dan kunnen uitsluiten.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.