Ga naar inhoud

Drivers updaten, of niet ?


Nederbelg

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb laatst mijn hele computer ge-reset en dus alle progs er weer nieuw opgezet.

Ik heb een programma Software Informer deze waarschuw als er nieuwe versie van mijn programma's uit zijn.

Nu waarschuw deze software informer sinds kort ook voor nieuwere drivers die beschikbaar zijn voor de pc.

Ik heb volgens hem 3 verouderde drivers.

Maar wat is nu wijs, nieuwe drivers update of alles zo laten aan de pc.

Want heb geen zin om binnenkort weer een onstabiel systeem te hebben.

Maar ik weet niet of verouderde drivers schadelijk kunnen zijn voor de computer of niet.

Want ik weet wel dat je moet oppassen met verouderde programma's,

daarom heb ik ook de programma's Secunia, FileHippo & Software informer op de pc.

Had vroeger ook nog de Sumo updater, maar de laatste nieuwe versie zou een trojan hebben !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drivers updaten is niet strikt noodzakelijk. Het kan inderdaad voor een instabiel systeem zorgen. Ik zou programma's als Software Informer, Secunia,... niet meer gebruiken, want die vinden altijd wel een driver die te oud is. Daar moet je niet op afgaan.

Als je nu bijvoorbeeld een grafische kaart installeert, staat op de bijhorende dvd een driver van bv. 2009 of 2010. Dat is goed genoeg. U hoeft niet de laatste nieuwe drivers te hebben. Zolang ze maar niet té oud zijn, bv. max 2 à 3 jaar.

Ik zeg altijd: "never change a winning team", daarmee bedoel ik: "als je pc nu goed werkt, laat hem doen en doe geen overbodige updates". Dan heb ik het natuurlijk niet over de updates voor Windows zelf, want die zijn wel broodnodig!

PS:

Een bijkomend gevaar van programma's zoals Software Informer en zeker Secunia, is dat deze automatisch drivers kunnen downloaden. Dat zijn niet altijd de meest geschikte en juiste voor je pc! Gevolg: instabiele computer! Vertrouw zulke programma's niet!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik al Kurtt.

Secunia vindt ik wel een nuttig programma, omdat deze nakijkt of dat je geen gevaarlijke verouderde progs hebt (o.a Flash & Java)

Maar software informer biedt me vaak updates aan die nog ouder zijn dan die ik zelf op de computer heb.

Daarom zou ik dit prog ook nooit mijn drivers laten updaten.

FileHippo is wel een goed en veilig prog om de laatste nieuwe versies van je programma's bij te houden, maar deze herkent niet al mijn progs.

Programma's updaten naar de nieuwste versies vind ik wel een noodzaak, maar van de drivers blijf ik toch liever af.

Oja automatische updaten sta ik geen enkel programma toe, alleen de updates van Microsoft sta ik automatische toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.