Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als vuistregel word dikwijls vermeld om 1.5 x de grootte van het geheugen wat je geïnstalleerd hebt.

Maar op mijn pc's met Windows XP staat dit ingesteld op de Begingrootte en ervaar hierdoor geen enkele problemen.

Wat je tevens nog zou kunnen instellen is dat zowel de Begingrootte en als de Maximale grootte identiek zijn.

Bij jou zou dat dan bij Begingrootte en Maximale grootte 1536MB kunnen zijn ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de vuistregel 1,5 keer het aantal RAM is dan zou dat toch 3gb moeten zijn ipv van 1,5 gb?

Ja idd vroeger toen ik maar 512 MB geheugen in men pc had hield ik deze regel aan omdat het geheugen toen al snel opgebruikt was.

Maar daar jij 2GB in je pc hebt zitten lijkt het me niet echt nodig om je virtueel geheugen te vergroten tot 3GB.

Als je via Taakbeheer onder het tabblad Prestaties eens in de gaten houd hoeveel geheugen er bij jou in gebruik is kun je aan de hand hiervan je virtueel geheugen aanpassen.

Op één pc met 4GB geheugen draai ik al meer dan een jaar zonder virtueel geheugen zonder problemen.

Bij minimum en maximum kun je dezelfde waarde ingeven om fragmentatie van je virtueel geheugen tegen te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.