Ga naar inhoud

Reintje

Aanbevolen berichten

Goei avond

Ik heb een vraagje over Keep Me Posted 5.1.:hmmmm:

Dit prog staat op mijn pc,onlangs zei me iemand

dat dit een programma is om mijn IPadres op te vragen is,

met andere woorden,dat de persoon die dat op mijn pc heeft gezet,

zo maar in mijn pc kan,

wou graag weten of dat dit inderdaad zo is?

Alvast bedankt:-)

groetjes

Reintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog nooit van het programma gehoord, maar dit heb ik er over gevonden:

'Keep Me Posted' is an 'IP Poster' that runs as a service. It periodically checks a machine's IP address and takes action if a change is detected. The action consists of either an email or a file which is uploaded to a static address. Version 3 now adds support for an external router (e.g. Linksys, UMax, NetGear, or SMC Barricade), or can get its address from an external service.

Het programma controleert dus of er iets aan je ip-adres wordt gewijzigd en geeft je in dat geval ook een melding?

Als je het niet gebruikt, mag je het altijd verwijderen. Staat het niet in je configuratiescherm?

Wil je verder weten of er toch iets verdachts is met je pc dan mag je het volgende doen:

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Asus,

daar ik de Engelse taal niet machtig ben,snap ik natuurlijk niet

wat er allemaal te lezen staat bij hier

wou eigenlijk graag weten,als dit prog op mijn pc staat en op de pc

van een zekere persoon,dat die persoon door dat prog altijd

mijn IPadres weet

Toch hartelijke dank

grtj

Reintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Reintje,

Keep Me Posted checkt inderdaad het IP en geeft een melding wanneer dat gewijzigd wordt, dat haalde Jürgen ook reeds aan.

Programma mag dus verwijderd worden als je het niet gebruikt.

Jouw IP gaat bij elke handeling op het internet zowiezo 'mee', bij elke site de je bezoekt, zelfs bij een mailtje dat je verstuurt.

Als je je twijfels hebt over malware of ongewenst bezoek op je pc, plaats dan een HijackThis-logje, zie bericht 2.

Na plaatsing van dat logje wordt dat geanalyseerd door Kape of Kweezie Wabbit die je dan verder begeleiden.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dag Reintje,

als je problemen opgelost zijn en je geen vragen meer hebt (binnen dit topic) mag je dit sluiten door onderaan op de 'opgelost-knop' te klikken, zo blijft het voor iedereen overzichtelijk...:top:

Uiteraard kan je in geval van andere / nieuwe vragen steeds een nieuw topic openen...;-)

post-20447-1417704397,0592_thumb.jpg

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.