Ga naar inhoud

Computer geeft steeds melding foutmelding als ik wat aanklik


jappie1976

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik heb sinds gisteren een probleem met mijn pc. Eerst heb ik het 'Totalsecurity virus' eraf kunnen krijgen, maar vervolgens kon ik geen programma's opstarten, omdat ik dan iedere keer een programma moest kiezen om te openen. Daarna heb ik CCleaner er overheen gegooid en de register scan uitgevoerd. Toen gaf hij wat problemen aan die ik uiteindelijk kon herstellen. Ik heb de computer toen opnieuw opgestart en toen ik een programma wilde openen gaf hij de foutmelding: 'er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld'. Ik begrijp niet hoe ik dit kan herstellen. Ik kan geen programma's openen, alleen internet explorer... Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Alvast heel veel dank!

Groeten,

Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst beginnen met het controleren of je pc virus vrij is.

Een expert zal je logje nakijken.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het programma kunnen downloaden en installeren, maarrr.... ik krijg dezelfde foutmelding als ik het programma probeer te openen. Dit maakt dat ik het programma dus niet kan laten draaien en ook geen image kan maken van mijn schijf. Ik heb de cd van Vista na lang zoeken gevonden, maar toen ik hem opstartte heb ik dit onderbroken, omdat ik bang was dat hij mijn hele computer zou formatteren. Kan ik de cd draaien zonder dat er iets verloren gaat? Ik heb dit nog nooit gedaan namelijk. Ik voer het overigens ook uit als administrator, dus daar kan het niet aan liggen.

Bedankt voor je hulp,

Greetz,

Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt ook niets uit. In de veilige modus geeft hij dit ook aan. Ik krijg alleen maar deze melding de hele tijd:

'Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen van het Configuratiescherm.' Vervolgens kan ik deze functie helemaal niet vinden in het configuratiescherm.... Ik kan nog steeds alleen Internet Explorer gebruiken. Voor de rest niets. Geen spellen, geen muziek, geen mozilla.... echt frustrerend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.