Ga naar inhoud

Hoe maak ik een backup van het register?


Kurtt

Aanbevolen berichten

Hoe maakt u een backup van het Windows register in Windows 7?

 

1. Klik onderaan links op de blauwe knop Start. Het Start menu flapt open. Je kan onderaan in het lege vak direct iets typen.

2. Typ in het lege vak het commando regedit en druk op Enter.

 

post-484-1417704377,7447_thumb.png

 

3. Klik vervolgens op het menu Bestand en kies voor Exporteren.

 

post-484-1417704376,9677_thumb.png

 

4. Kies in het verkenner-venster bij "Opslaan in" de locatie waar je de backup wilt opslaan (1).

5. Kies ook zelf een bestandsnaam (2).

6. Bij Exportbereik zet je een vinkje bij "Alles" (3).

7. Klik op Opslaan (4).

 

post-484-1417704376,9936_thumb.png

 

Om het register bij problemen terug te zetten, is al wat je moet doen dubbelklikken op het zonet gemaakte .reg bestand.

 

Auteur van deze handleiding is: Clarkie

aangepast door kape
bijgewerkt op 11.05.2017
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ff een opmerking, voor degene die dit willen gaan doen en vooral als je het voor het eerst doet is het misschien handig om deze naam te kiezen: "back-up"/datum

dus als ik nu een back-up zou maken zou de naam zijn: back-up/20-5-11

handig voor als je wilt weten wanneer je voor het laats een backup hebt gemaakt. of als je een backup wilt verwijderen maar je weet niet welke je moet verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schreef ecence:
ff een opmerking, voor degene die dit willen gaan doen en vooral als je het voor het eerst doet is het misschien handig om deze naam te kiezen: "back-up"/datum

dus als ik nu een back-up zou maken zou de naam zijn: back-up/20-5-11

handig voor als je wilt weten wanneer je voor het laats een backup hebt gemaakt. of als je een backup wilt verwijderen maar je weet niet welke je moet verwijderen.

 

Inderdaad, dat bedoelde ik in punt 5 van de handleiding met kies zelf een bestandsnaam.

Zelf een bestandsnaam geven waardoor je later nog weet van wanneer dat die is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.