Ga naar inhoud

Problemen met pc (windows xp)


ricardo425

Aanbevolen berichten

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je nu op de Esc toets drukt kom je terug in het eerste scherm van mijn vorig bericht.

Gemakshalve zullen we dit het BIOS startscherm noemen.

Met de pijltjes toetsen ►▲◄▼ kun je nu navigeren en anderen opties selecteren.

Selecteer nu Advanced BIOS Features met de pijltjes toetsen en druk op enter

Nu krijg je volgend scherm te zien

post-24526-1417704385,6101_thumb.png

Wat staat er achter

-First Boot Device

-Second Boot Device

-Third Boot Device

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen staan zo ver goed.

Druk op de Esc toets om terug te keren naar het BIOS startscherm.

Selecteer nu Exit Without Saving en druk op enter.

In je eerste bericht vermeld je dat je bij het heropstarten melding krijgt dat het progr. CHKDSK wordt uitgevoerd.

Ik heb zo'n vermoeden dat er wat mis is met de harddisk.

Heb je een andere harddisk liggen om te proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die melding van CHKDSK kreeg ik de laatste keer dat hij normaal opstartte. Heb dan op het ballonnetje geklikt en kreeg de melding dat de website niet kon geopend worden en dat de handeling afgebroken werd. De dag nadien kon ik de pc niet meer opstarten.

Ik heb hier wel een externe harde schijf maar geen om erin te steken. Wat ik wel nog staan heb is een oudere pc maar denk niet dat deze schijf daarvoor geschikt zou kunnen zijn(volgens mijn bescheiden mening toch). Of mag ik het toch eens proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een Windows XP installatie cd bij de hand?

Je zou ook Windows XP eens opnieuw kunnen installeren, als de harddisk beschadigd is blijft deze bij het formatteren wel eens vast hangen en wordt het formatteren niet voltooid.

Een handleiding voor de installatie van Windows XP vind je hier >> http://www.pc-helpforum.be/f206/hoe-installeer-ik-windows-xp-10419/

Drivers voor je hardware vind je hier >> http://www.abit.com.tw/page/en/download/download_driver_detail.php?pFILE_TYPE=Driver&pMAIN_TYPE=Motherboard&pTITLE_ON_SCREEN=VA-20&pSOCKET_TYPE=Socket%20A

Of de harddisk uit de oudere pc past zul je even moeten nakijken maar een goede kans dat het kan en past ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.