Ga naar inhoud

security center


krid strea

Aanbevolen berichten

Ergens op het forum las ik:

"5 maart 2010 20:14 #4

Angel_

Guest

Probeer dan dit eens:

Windowstoets + R

Typ in het tekstveld van Uitvoeren: services.msc

Maak het venster schermvullend, en scroll naar beneden tot je Security Center ziet staan.

Rechtsklik nu op Security Center en kies voor Eigenschappen.

Open het Tabblad Algemeen als dit nog niet het geval is.

Schakel achter Opstarttype de Service naar Automatisch.

Onder Status van service klik je op de knop Starten en daarna op Toepassen & OK

Herstart hierna je PC."

Dat leek me een goed idee, tot ik bij "Schakel achter Opstarttype de Service naar Automatisch." kwam.

Dat kan bij mij niet want die regel is niet "gehighligt", m.a.w. ik kan daar niets in veranderen. Ik kan de service niet aanpassen.

Wat nu?

Alvast bedankt aan wie me helpt.

Dirk Aerts

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kan je ook eens een printscreen maken zoals Clarkie hierboven gemaakt heeft, maar dan van u op je computer. Dus zelfde printscreen hoe het bij jouw uitziet en plaats het hier.

Enkele tips:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-security/windows-security-service-will-not-start-and-i-can/328cabdc-9724-4ae2-b41c-07c50b30e47c

---> m.a.w schakel of verwijder tijdelijk je anti virus programma en kijk of je de service daarna wel kunt in of uitschakelen

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-security/the-windows-security-center-service-cant-be/4d176d1c-e397-4570-bc88-8f0083f458b1

Tenslotte kan het ook te maken hebben met malware. Volg onderstaande procedure:

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

aan Clarkie:

Tijdens het surfen op een Duitse website van een hotel verscheen plots een mededeling dat er allerlei gevaarlijks op mijn pc was gevonden. Ik zag het ding ook een snelle scan uitvoeren waarbij inderdaad gevaarlijke bestandjes werden gevonden.

Tegelijkertijd verscheen het rode schild met wit kruis van de Beveiligingswaarschuwing van Windows in mijn taakbalk.

Aangeklikt en daar gelezen dat "De service van het Beveiligingscentrum is uitgeschakeld". Het knopje "Nu inschakelen" gedrukt en te lezen gekregen: "De Security Center-service is niet gestart."

Op zoek gegaan naar oplossingen op het forum en daar gestoten op de tip van... Angel, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moderator:

Hoi Krid strea. Je wou blijkbaar een bijlage of printscreen doorsturen met dit bericht. Dit is echter niet gelukt. Er kwamen allemaal rare tekens.

Hier lees je hoe je een bijlage (of printscreen, want dat is ook een bijlage) aan een bericht kunt sturen. :top:

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het surfen op een Duitse website van een hotel verscheen plots een mededeling dat er allerlei gevaarlijks op mijn pc was gevonden. Ik zag het ding ook een snelle scan uitvoeren waarbij inderdaad gevaarlijke bestandjes werden gevonden.
Welk anti-virus programma gebruik je?

Als dit "zomaar" op het scherm kwam, zonder dat jij daarom gevraagd had, dan is die duitse website gevaarlijk en heeft die duitse website een virus op je pc geplaast. Die website zegt opzettelijk dat er gevaarlijke dingen op je pc zijn gevonden (zodat jij de website niet meteen zou afsluiten), maar op de achtergrond plaatst die virussen op je pc. Die scant je pc dus niet, maar die zet virussen op je pc. Nooit te goedgelovig zijn!

Er bestaan programma's die achter elke website plaatsen of die veilig is of niet. Dat zou voor u misschien handig zijn. Lees dit eens:

http://www.pc-helpforum.be/f208/wot-geeft-waarschuwing-bij-onveilige-sites-27164/ . Zeker installeren !!!

Er zijn waarschijnlijk door die onveilige duitse site virussen op je pc beland. Volg onderstaande procedure:

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.