Ga naar inhoud

Er crasht iets ... , maar wat?


Strega

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De problemen zijn ongeveer een jaar nadat ik de kaart had laten steken gekomen. Ik heb die kaart door iemand met een klein pc-winkeltje laten steken en weet niet waar het garantiebewijs is en of ik dit al dan niet gekregen heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen andere pc waar ik de kaart in kan testen, maar...zou het echt niet aan die kaart liggen als je ziet dat de driver niet crasht wanneer ik men oude kaart er in steek? En ik kan idd nog eens kijken naar garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het echt niet aan die kaart liggen als je ziet dat de driver niet crasht wanneer ik men oude kaart er in steek?

Het probleem wat zich voordoet ligt aan je grafische kaart idd, als je andere grafische kaart het prima doet kun je met grote zekerheid zeggen dat er iets mis is met je NVIDIA GeForce 9600 kaart.

Ik zal eerst even zeggen wat er juist zichtbaar gebeurd en daarna wat ik er aan gedaan had.

Het probleem doet zich enkel voor tijdens een game. Mijn beide schermen worden even zwart, krijgen terug hun beeld, weer zwart, weer beeld, etc... Dit blijft zo doorgaan tot oftewel het spel crasht, of ik het proces kill van het spel.

Als het probleem zich enkel voordoet tijdens het gamen kan het ook nog een warmte probleem zijn. Heb je de temperatuur van je GPU ooit gemeten met een programma?

Anders kun je hier GPU-Z downloaden en eens kijken naar de temperatuur van je grafische processor. Misschien komt hier nog wat uit.

Het programma hoeft niet geïnstalleerd dubbelklik erop om het te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is enkel tijdens het gamen, maar ik denk niet dat het een warmte probleem is aangezien ik de kaart al een aantal keren heb gemonitord tijdens het gamen. Hierbij zag ik dat de kaart op verschillende temperaturen crashtte tussen de 60 en 90, naar mijn mening een veel te groot verschil om door de warmte te crashen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij zag ik dat de kaart op verschillende temperaturen crashtte tussen de 60 en 90, naar mijn mening een veel te groot verschil om door de warmte te crashen.
Idd dat is een te groot gebied en dan crasht de pc ook niet door de warmteontwikkeling van je grafische kaart:hmmmm:

Is het steeds met dezelfde game dat je pc crasht of heb je het met meerdere games?

Heb dat enkele jaren geleden eens voorgehad met COD 5 die volgens mij door Treyarch gemaakt was en voor ontzettend veel problemen zorgde.

Zelf heb ik een Nviadia 8800GT en had geen problemen maar een vriend had een 8600GTS en het was bijna onmogelijk het spel te spelen omdat het steeds crashte.

Met COD 4 Modern Warfare die door Activision gemaakt is en ook het vervolg hierop Modern Warfare 2 waren de problemen heel wat minder.

Om welke game of games gaat het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even om verwarring te voorkomen, het is niet echt mijn pc die crasht maar eerder ( waarschijnlijk ) de grafische kaart.

Het is enkel met games dat deze crasht. Het is begonnen bij CoD MW2, een tijd later heb ik ook Black Ops gekocht die nog sneller crasht, en nu crasht het ook soms bij Counter Strike Source.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.