Ga naar inhoud

Snelstartbalk


Tarkus

Aanbevolen berichten

Hallo Clarkie

Ik ben me bewust dat tip 4 me het verste zal brengen. Aleen weet ik niet hoe je icoontjes van websites kan opslaan en dus in een aparte map kan zetten.

Ik heb de tijdelijke map wel al groter gemaakt en de periode ook verlengd. Maar resultaat heeft dat nog niet opgeleverd.

Als iemand me eens kan uitleggen hoe je icoontjes van websites kan opslaan dan zou ik al een hele stap verder zijn.

Alvast bedankt

Grt. Tarkus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar documenten en maak daar een nieuwe map aan...noem deze bijvoorbeeld 'iconen' of 'favicons'...

Open nu IE en ga naar 'extra', selecteer dan onderaan 'internetopties'...

In het tabblad 'algemeen' klik je op 'instellingen' onder 'browsegeschiedenis'...er opent zich nu een nieuw scherm : 'tijdelijke internetbestanden en geschiedenis' --> hier klik je op 'bestanden weergeven'.

Nu kom je in de map : C:\Users\naam gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files..

Hier selecteer en kopieer (ctrl + C) je de gewenste icoontjes.

Je gekopieerde icoontjes plak je nu in je nieuw aangemaakte map (zie eerste regel bovenaan).

De namen kan je aanpassen door er rechts op te klikken...dat kan alles wat makkelijker en duidelijker maken.

Nu moet je nog de icoontjes in je snelstartbalk vervangen door deze die zich in je nieuwe map bevinden.

Ga naar de snelstartbalk, klik rechts op een icoontje dat je wil vervangen en selecteer 'ander pictogram' in het tabblad 'snelkoppeling'...navigeer nu naar je map 'icoontjes', selecteer in die map het icoontje en zet het icoontje uit je map in de plaats van het icoontje dat in snelstartbalk staat.

Laat eventjes weten of dit lukt ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Asus

Zo ver was ik al mee hoor.. ik ben al van bij bericht 4 in die map gaan kijken naar de icoontjes.. maar het probleem is dat ik ook in die map niet één icoontje terug vind...

post-26055-1417704393,5537_thumb.jpg OP de afbeeling een deel van de bestanden die ik terug vind, maar zoals je ziet alleen maar met een standaard IE Icoon.

Ik snap het niet hoor..

Nogmaals bedankt voor uw uitleg, maar ben nog steeds geen stap verder en onderaan in de snelstartbalk is er nog steeds niets gewijzigd, ondanks het vergroten van de map (en verlengen ervan).

Grt. Tarkus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de sites waarvan het icoontje een globe of het standaard van IE geworden is.

De juiste icoontjes zullen nu normaal terug komen.

Deze tip gaf kweezie wabbit je nog.

Worden de icoontjes dan terug normaal?

Verder weet ik het ook niet, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de tip van wabbit gelezen hoor.. en er ook op gereageerd.

De globes wijzigen niet wanneer je de site opent, bij de IE standaard icoontjes gebeurt dat al wel eens, maar niet altijd.

Maar spijtig genoeg weet ook hier niemand de oplossing... ik neem dan maar andere icoontjes, is even wennen dan maar het lukt ook wel..

Aan iedereen die heeft gereageerd, met of zonder oplossing, hartelijk dank allemaal...

Misschien dat jullie hulp in de toekomst wel een oplossing biedt bij een eventueel ander probleem, al hoop ik nu wel niet dat er snel andere problemen opduiken.. maar je weet nooit..

Nogmaals mijn dank..

Nog een pc plezier

Groeten, Tarkus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.