Ga naar inhoud

Thunderbird accounts weg


Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

Ik heb momenteel een probleem met Thundbird mail. Op een of andere manier zijn mijn beide accounts weg.

Ik had 2 accounts met submappen.

Bij systeem herstel geeft hij aan dat het niet geluk is vanwege een fout.

Bij nog eerdere systeem herstel blijft dat de zelfde boodschap.

Mijn laatste binnen gekomen mail heb ik nog niet kunnen lezen.

Ook de submappen zijn erg belangrijk voor mij, omdat er belangrijke dingen in staan.

Wie heeft dit ook ervaren en wie weet er een oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,

Bedankt voor je reactie, nu heb ik weer hoop dat het weer goed komt.

Sinds de nieuwste Thunderbird 3 update al enkele x de accounts tijdelijk verdwenen. Ik kreeg ze per toeval terug. Tot de laatste x. Daarna geen accounts meer zichtbaar bij instellingen. Moest een nieuw account aanmaken, waardoor de mail van account 1 zichtbaar is, ook het adresboek is in takt. Alleen zijn de belangrijke aangemaakte submappen niet aanwezig.

Account 2 is niet zichtbaar in de instellingen. kan wel weer een account 2 aanmaken, maar het gaat mij om de belangrijke submappen.

Bij account 1 zie ik; Postvak in / Verzonden / Prullenbak / Draft / Spam / Trashcan / lokalen mappen.

Bij lokalen mappen zie ik; Postvak uit / Prullenbak

Nogmaals voor mij is het belangrijkste dat ik mijn oude submappen terug kan krijgen.

Dat ik daarna Thunderbird 3 moet verwijderen en Thunderbird 2 er weer op moet zetten tot dat Thunderbird 3 goed werkt vind ik geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Kweezie,

Per toeval heb ik mijn oude bestanden gevonden. Ik wilde Opera mail uitproberen en kon toen mail uit Thunderbird importeren. Via die verwijzing heb ik alle oude bestanden nog kunnen zien.

Via verborgen bestand; Deze computer / Gebruikers / Gebruikersnaam / AppData / Romming / Thunderbird / Profiles / een map met de exentie default / Mail. Daar staan de oude bestanden.

Via verborgen bestand; Deze computer / Gebruikers / Gebruikersnaam / AppData / Romming / Thunderbird / Profiles / een map met de exentie default / ImapMail staat een map imap met daarin volgens mij de nieuwe instellingen.

Ik weet niet of Oprea een beter programma is, maar hoe kan ik anders de oude gegevens weer terug zetten.

Vermoedelijk zal ik dan eerst alles van Thunderbird moeten verwijderen via Revo uninstaller. Dus ook de mappen in Programma files. Daarna misschien Thunderbird 2 er weer op. Maar geen 3 meer.

Blijf ik ook met de vraag zitten waarom heeft hij die oude mappen ergens anders neergezet.

Dus niet uit de map programma Files / Thunderbird

Jou tip is bijna het zelfde als wat ik gevonden hebt. vermoedelijk heb je deze geplaatst terwijl ik aan het zoeken en schrijven was

aangepast door weeternietzoveelvan
had de tip van Kweezie nog niet gezien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opera mail ken ik niet en dus kan ik er ook geen mening over geven.

Sluit thunderebird.

Ga naar de map met de oude thunderbird bestanden en kijk of er bestanden staan met de extentie .msf

Probeer er ankele te verwijderen en open dan thunderbird.

Kan je nu mappen of mails zien in TB?

Als dit lukt kan je alle .msf bestanden verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Kweezie,

Ik heb de map met de oude bestanden even naar mijn bureaublad gekopieerd (zoals in topic 4). Vervolgens heb ik via Revo alles gedeinstallerd, daarna opnieuw opgestart, vervolgens toch Thunderbird 2 geïnstalleerd (updates uitgezet) daarna heb ik via Deze computer / Gebruikers / Gebruikersnaam / AppData / Romming / Thunderbird / Profiles / een map met de exentie default / Mail / Lokal Folders / in de map Inbox.sbd de 4 oude bestanden van die 2 belangrijke mappen geplaatst. Dat zijn 2 MFS bestanden en 2 bestanden. Nu staan ze weer alle 2 in de Lokale map / Postvak in.

Alleen ben ik vergeten om het adresboek mee te kopiëren. Misschien vind ik die ook nog terug, anders pech. belangrijkste heb ik nu terug.

Bedankt weer voor je advies, en tot een volgend keer

Ik vraag me wel af of dat Thunderbird 3 automatisch die map imap in de map ImapMail aan maakt (zie 5), want bij Thunderbird 2 kun je wel kiezen voor pop of Imap

aangepast door weeternietzoveelvan
aanvullende info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.