Ga naar inhoud

Probleem met internetsnelheid indien 2 pc's tegelijk op internet


Aanbevolen berichten

Sinds kort zijn we overgestapt naar een internetabo bij Scarlet, wat onlangs is geïnstalleerd en perfect werkt en bovendien ook lekker snel is.

Tenminste tot het moment dat we met 2 pc's tegelijkertijd een internetverbinding maken. Het is dan immers zo dat de pc die boven staat plots extreem traag internet heeft (tot zelfs maar .44Mbps volgens speedtest.net) terwijl de pc beneden wel nog snel internet heeft aan 16-18Mbps. Mijn vraag is nu natuurlijk: hoe komt dit en hoe verhelp ik het?

Onze routermodem is van Sagem, de pc beneden is verbonden met de model via een powerlink adapter van Sisco en boven werk ik draadloos met een USBstick van DLink.

De Pc beneden werkt op Windows XP, boven werk ik op Windows 7.

Please help me out want het is best vervelend gamen boven aan .44Mbps ;)

Grtz,

Nox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kanaal is een beetje zoeken maar dit kan daarbij helpen.

Bekijk je netwerk eens met NetStumbler

Deze tool laat de omliggende netwerken zien en op welk kanaal ze zitten.

Het zou kunnen dat een van uw buren op hetzelfde kanaal (channel) zit en dat kan ook storing geven.

Dan is de oplossing gewoon het kanaal op de router te aanpassen naar een nummer dat niet of weinig gebruikt wordt door de buren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / programma en onderdelen (windows 7)

Verwijdert daar Dlink van de usb-netwerkkaart driver

Klik op Computer en dan eigenschappen

Klik op apparatenbeheer

Daar ziet je een gele teken van Dlink en dan met de rechtermuisknop op stuurprogramma wijzigen.

Ga nu naar de cd van Dlink en zoek daar in de driver map naar de geschikte driver voor windows 7 (bij gebrek ervan kies je Vista)

Windows zal uw driver installeren en je hebt meteen draadloos netwerk en geeft dan de sleutel in.

Indien je de driver van Dlink website had afgehaald dan moet je het bestand met winrar uitpakken.

Download winrar

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.