Ga naar inhoud

noteboek van acer


Aanbevolen berichten

er is een vriend van mij en heeft een pronbleem ,deze jongen heeft een noteboek gekocht met windows vista 32bit home op ,wat is er gebeurd er is iemand bij hem gekomen en heeft een ander programma opgeplaarts namelijk windows 7 home premium maar achteraf heeft hij gezegd dat hij niet legaal was en geen updates kan maken nu mijn vriend heeft aan mij gevraagd of het mogelijk is om alles terug naar fabrieksinstellingen te kunne zetten ,nu is mijn vraag zal dat nog lukken nu de andere daar een ander besturingssysteem heeft opgezet ,zoniet moet ik een legale windows gaan kopen ,danku

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

tijdens het opstarten van de laptop duw je op de ALT-toets en tegelijkertijd tokkel je op F8-toets.

Wanneer zich een scherm 'Acer eRecovery' opent mag je ALT loslaten en stoppen met tokkelen op F8.

Van hieruit kan je je notebook terugzetten naar de fabrieksinstellingen (Vista).

Maak eerst een back-up van alles wat je wil behouden op een externe HDD.

Na de recovery dien je de noodzakelijke updates en servicepack(s) opnieuw te installeren, alsook diverse software.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tip in bericht 2 van Asus zal enkel lukken als die persoon die er windows 7 opgezet heeft je schijf niet volledig geformatteerd heeft.

Dus je partitie met je recovery mag niet gewist zijn.

Je kan dat zien in schijfbeheer, te bereiken in windows 7 via start dan ga je naar systeembeheer.

Daar klik je op computerbeheer.

In computerbeheer klik je in het linkerdeelvenster op schijfbeheer.

In het rechtse venster verschijnen nu je schijven en of partities.

Voor de rest voer uit wat Asus je doorgaf en hopen dat je recovery nog aanwezig is.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.