Ga naar inhoud

Zeer traag draadloos internet. Help!


Aanbevolen berichten

nu dat het eigenlijk wel verzeker is dat het draadloos gedeelde is da zijn kuren heeft.

kijk een met Downloads | NetStumbler.com

dit laat de om ligende netwerken zien en op welk kanaal ze zitten

het zou een kunnen dat een van uw buren opt zelfde kanaal (channel) zit.

en dat kan ook storing geven.

dan is de oplossing gwn het kanaal op de router te aanpassen

naar een nummer dat niet gebruikt word door de buren

gr vj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmmm...dat lijkt het inderdaad te zijn.

Ik heb inSSIDer gedownload en dan blijkt inderdaad dat er 14 wireless networks worden opgepikt. Vervolgens heb ik een kanaal gekozen dat minder wordt gebruikt en dan komt ik tot de acceptabele waarde van 12 mbps (12 x zo goed als de 1 mbps voorheen). Aan de andere kant is het ook zonde al blijkt dat bedraad internet makkelijk tot de 40 mbps komt... :-(

Eea verklaart (voor mij tenminste) nog steeds niet het verschil tussen gedegradeerde downloadsnelheid en normale uploadsnelheid.

W

Link naar reactie
Delen op andere sites

De netwerkmodus staat standaard al op Gemengd.

Ik had al eerder andere kanalen uitgeprobeerd mbv inSSIDer.. veranderen van kanaal had geen positieve gevolgen.

Verder heb ik een N router, dus dan lijkt me dat de gewone snelheden behaald moeten worden.

Zou het misschien kunnen dat de modem/router kapot is/zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene laptop heeft n, de ander draft-n. Is het verstandig om hem dan op N only te zetten?

Zoals ik eerder vermelde is de downloadsnelheid 16Mbit/s als de laptop rechtstreeks is aangesloten op de modem. Ik heb even op de ziggo.nl website gekeken, waar de bundels vermeld stonden. Het blijkt dat er geen enkele snelheid aangeboden wordt die in de buurt van 16 Mbit/s komt. (namelijk 10 of 30 Mbit/s zijn de bundels die het dichtst in de buurt komen)

Ik ga dus morgen ziggo even bellen om te vragen welk bundel wij nu precies hebben. Het zou mogelijk aan een defect kunnen liggen in de modem/router.. Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerlijk gezegt begin ik er ook aan te denken.

maar je kan nog een testje doen.

deel een bestand of een map +/- 1giga (1024mb) over het netwerk van je bekabelde pc naar een draadloss toestel

de reden is alsk mij nie vergis heb je enkel nog maar wat online tests gedaan.

als je het bestand overzet kan je op die pijl van het kopierscherm drukken en zien of die snelheden stabiel blijven

als da zo is dan ligt het mss aan de provider

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.