Ga naar inhoud

Verbinding met eigen netwerk lukt niet meer


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb sinds vorige week een probleem met het verbinden met mijn eigen draadloos netwerk. Router is een linksys WRT54G, OS is XP.

Vorige week heb ik, vanwege traag zijn van de laptop, een virusscan gedaan en de draadloos-netwerk knop afgezet. Na de scan heb ik die knop terug aan gezet en sindsdien krijg ik enkel geen of beperkte verbindings-mogelijkheden via wireless. Met de kabel via de router lukt wel. wat heb ik reeds geprobeerd, netwerk-lijst gewist en opnieuw mijn netwerk erin gezet. Eigenschappen van de wireless-kaart : kanaal op 12 gezet ( staat ook zo in de router ), IP en DNS worden automatisch toegewezen ( TCP/IP-protocol ), zendsterkte maximum gezet, en met een onbeveiligd netwerk verbinding gemaakt ( nu tijdens het posten van mijn hulpkreet ). Heeft er iemand een idee? Alvast bedankt

Mvg, Dieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook als ik McAfee uitschakel heb ik hetzelfde probleem, nl het niet ontvangen van een IP-adres met beperkte of geen verbindingsmogelijkheden als gevolg.

Draadloze verbinding werkt wel als ik via iemand anders zijn ( onbeveiligd ) netwerk surf.

Hiervoor moet ik niets van beveiliging ofzo voor afzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal in je router een beveiliging geactiveerd hebben zoals wep of wpa.

En die komt niet overeen met die van je PC.

Als je niet weet welke beveiliging je gebruikt hebt zal je in de router moeten kijken.

Let op met iemand anders zijn onbeveiligd netwerk te surfen als je er geen toestemming voor hebt.

Dat is strafbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie : een ander zijn netwerk doe ik nooit, was nu enkel om te testen of de kaart kapot was. WEP-beveiliging staat er sinds begin op, en heb ik niets aan veranderd. Mss eens reset duwen op da bakske?

Freegull : ik heb versie 5.1, en die staat daar niet tussen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.