Ga naar inhoud

Virus help....


Aanbevolen berichten

Dag Kape

Ik heb een serieus virus te pakken denk ik

Krijg de melding MS Removal TOOL Are you sure? Contuniue Unprotected... OK CANCEL

Krijg zelfs men Hijackthis niet open. Krijg de melding : Application cannot be used. The file HIJACKthis is infected.

Heb zelfs de indruk dat msn en zo niet meer werkt...

Kan je me helpen aub?

Thanks

aangepast door arrows
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ga naar de site van de ESET Online Scanner.

  • Klik op de knop ESET Online Scanner
  • Zet een vinkje bij YES, I accept the Terms of Use
  • Klik op Start
  • Sta het ActiveX control toe om te installeren.
  • Klik op "Advanced settings"
  • Zet een vinkje bij de volgende opties:
    • Remove found threats
    • Scan archives
    • Scan for potentially unwanted applications
    • Scan for potentially unsafe applications
    • Enable Anti-Stealth technology

    [*]Klik op Start

    [*]De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.

    [*]Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

    [*]Gebruik Kladblok om het logje te openen. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\EsetOnlineScanner\log.txt

    [*]Kopieer en plak de inhoud van dit logje in je volgende bericht.

Probeer nu Hijackthis op te starten e, ee, logje te maken.

Als dit niet lukt, verwijder dan hijackthis via het configuratiescherm en download Hijackthis (versie 2.0.4) opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie Kweezie.

krijg Eset momenteel niet geinstalleerd.

Ik krijg steeds de melding: kan een van de invoegtoepassingen voor deze website niet uitvoeren. Controleer de beveiligingsinstellingen in internetopties op mogelijke conflicten.

Ja sorry, ben niet zo een krak met de pc

Alvast bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie,

Dit heb ik gedaan maar blijf na enkele schermpjes steeds de melding krijgen: kan een van de invoegtoepassingen van deze site niet uitvoeren. Controleer de beveiligingsinstellingen in de internetopties op mogelijke conflicten.

Wat Hijack betreft. Hier heb ik op men bureaublad enkel een icoontje met een pc en niet de gekende rode man met vergrootglas. Indien ik daar op klik en op uitvoeren klik, krijg ik steeds de melding: kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Als ik kijk bij alle programma's en bij configuratiescherm om uiteindelijk programma's te verwijderen vind ik hijackthis niet meer terug, waarschijnlijk omdat ik het gisteren al verwijderd had.

Heb wel momenteel een icoontje op men bureaublad staan met een soort van PC en printer en daaronder Hijack.. maar heb de indruk dat het herinstalleren niet volledig is gelukt aangezien ik niet verder kan in het verdere proces van het installeren en steeds die melding krijg van hierboven.

Ondertussen kreeg ik bij het proberen installeren van Eset onderaan ook de melding: warning application cannot be executed the file ieinstall.exe is infected. Please activate your antivirus software.

Ook men ccleaner werkt niet...krijg eveneens onderaan de melding dat hij geinfecteerd is.

Alvast bedankt voor jullie reactie

aangepast door arrows
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er naar uit dat het virus terrein wint.

Neem bij de download van HijackThis de executalble (.exe).

Die hoef je niet te installeren en kan je rechtstreeks van je bureablad (of van een usb stick) uitvoeren.

Als dit alles niet wil lukken, doe dan het volgende.

Download het Avira AntiVir Rescue System (via een niet besmette PC) en sla dit op je bureaublad op.

  • Stop een lege CD/DVD in je computer.
  • Dubbelklik op rescue_system-common-en.exe.
  • Selecteer het station waar de lege CD/DVD in zit.
  • Klik op de knop Burn CD om het Avira AntiVir Rescue System op die lege CD/DVD te branden.

Voer deze stappen uit op de geïnfecteerde pc:

  • Stop de CD/DVD, met daarop het Avira AntiVir Rescue System, in je geïnfecteerde PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op de toets 1 om je computer vanaf de CD/DVD op te starten.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal automatisch worden geopend.
  • Klik linksonder op de Engelse vlag als je alles in het Duits ziet. Zo wordt de taal Engels.
  • Klik links op de knop Configuration.
  • Zorg ervoor dat Scan all files onder Scan Mode is geselecteerd.
  • Zorg ervoor dat Try to repair infected files en Rename files, if the cannot be removed? onder Action at malware discovery is geselecteerd.
  • Klik links op de knop Virus Scanner en klik vervolgens op Start Scanner.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal je computer nu gaan scannen. De scan kan veel tijd in beslag nemen.
  • Haal de CD/DVD uit je computer als het scannen klaar is en start je computer daarna opnieuw op.

Avira Rescue CD Handhleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.