Ga naar inhoud

opstarten xp: benodigde dll-bestanden


ludo9032

Aanbevolen berichten

Hallo

Sinds gisteren krijg ik volgende melding:

Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software.

Meld dit probleem als:

de benodigde dll-bestanden voor de kernel laden.

Heb een aantal acties uitgevoerd zoals ik tegen gekomen ben in het archief maar fout blijft!

Wie kan helpen?

Ludo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Oei

Opnieuw installeren!

Wordt de hd geformateerd bij een nieuwe installatie? Ik kan mijn map met documenten zien met dir *.* maar ik kan deze map niet openen, of kopiëren naar een andere hd.

Misschien beter een extra hd plaatsen en daar opnieuw installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een upgrade, een soort van hersteloptie. Ik weet niet of je bestanden nog aanwezig zullen zijn na die her-installatie.

Om je belangrijkste bestanden nog te redden, kan je een Ubuntu cd aanmaken, en daarmee opstarten. Met die cd kan je nog in de verkenner geraken en de belangrijkste bestanden kopieren naar usb stick of externe harde schijf. Hier lees je hoe je zo'n cd maakt.

Ik ben een voorstander van een volledige format, in plaats van een "upgrade". Dus een volledige format zodat je weer vanaf een propere lei begint. Maar maak eerst zo'n Ubuntu cd zodat je de belangrijkste dingen nog kunt wegschrijven.

Het kan zijn dat er nog andere oplossingen bestaan buiten een volledige format, dus wacht even de reactie van anderen af. Je kan al beginnen met de Ubuntu cd aan te maken, zoals uitgelegd staat in de handleiding en je belangrijkste documenten kopieren naar usb of externe harde schijf.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kurtt

Windows start helemaal niet op!

Wel via Windows cd optie R kom ik op de command prompt.

het bestand SFC vind ik onder c:\windows\system32 maar dit bestand start niet op, melding: opdracht wordt niet herkend....

Ludo

Je hebt je dokumenten veilig gesteld en dus kunnen we nog iets anders proberen.

Om SFC uit te voeren moet je een parameter meegeven, bvb /scannow.

Start op van de windows cd en ga naar het command prompt.

Typ dan c:\windows\system32\sfc /scannow en druk enter.

Na deze scan typ je fixboot en druk enter.

Dan typ je fixmbr en fruk enter.

Verwijder de cd en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.