Ga naar inhoud

opstarten xp: benodigde dll-bestanden


ludo9032

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij is de gemakkelijkste manier een format. Staan er veel programma's op je pc ? Zoniet, dan is het misschien de moeite om een format te doen. Dat is meestal de snelste oplossing. Die manier raden we niet dikwijls aan, maar aangezien uw probleem een echt kernelprobleem is (dit zijn de belangrijkste bestanden van een besturingssysteem), is dit waarschijnlijk de beste oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik zal dit volgende week doen. Maar ik denk dat ik toch maar een nieuwe HD steek om Xp op te zetten.

Zal eerst nog eventjes de kat uit de boom kijken!

---------- Post toegevoegd om 21:07 ---------- Vorige post was om 21:06 ----------

Ubuntu meldt: Disk had a few bad sectors!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Disk had a few bad sectors!

Hoogstwaarschijnlijk is dan je harde schijf defect en vandaar de foutmeldingen van Windows ! Dit is volgens mij geen software probleem, maar een HARDWARE probleem... Je harde schijf is stuk en heeft enkele onherstelbare sectors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Wat Ubuntu heeft vastgesteld (slechte sectoren) is bevestigd door mijn computer"boer". Schijf was bijna 3 jaar oud maar was nog in garantie en heb dus een nieuwe gekregen! Ik heb er direct een zelfde schijf bijgekocht, ik heb er nu dus 2 + ééntje dat nog in de computer zit voor Backup.

Maar wat is nu het beste?

1 Installatie op 1 schijf en een kopie naar de tweede

2 Of installatie met 2 schijven (read 0 of zoiets)

3 Of iets anders?

Groeten

Ludo

Mb P5K SE EPU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is RAID (Redundant Array of Independent Disks) en de meest gebruikte configuraties voor thuisgebruikers zijn RAID 0 en RAID 1.

Raid 0 (striping) gaat je beide schijven tegelijk gebruiken om je gegevens op te slaan. Op elke schijf wordt een gedeelte opgeslagen en daardoor is deze configuratie wel snel is maar niet echt veilig voor je gegevens. Als er een schijf uitvalt, ben je toch je gegevens kwijt.

Bij Raid 1 (mirroring) is tweede schijf een exacte copie van de eerste en is dus heel veilig voor je gegevens.

Dit is trager bij het schrijven omdat dit naar beide schijven moet gebeuren. Het lezen is sneller omdat van beide schijven kan gelezen worden.

Als er een schijf uitvalt is er niets aan de hand want je hebt onmiddellijk een dubbel ter beschikking.

Je moet dan wel zo snel mogelijk de defecte schijf vervangen door een identiek exemplaar. Als de tweede schijf ook uitvalt voor de eerste vervangen is, ben je natuurlijk wel je gegevens kwijt.

Aan jou om uit te maken of je voor snelheid of voor veiligheid wil gaan.

Wil je snelheid, neem dan Raid 0.

Wil je veiligheid, neem dan Raid 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar kan mijn moederbord (controller) geen RAID aan! (ASUS P5K SE / EPU -- cpu E8400).

Stel: ik wil raid1, en zal dus een hd controller moeten plaatsen met bv 2 extra Sata aansluitingen.

Aangezien er nu geen besturingssysteem is, zal het moederbord de nieuwe hardware herkennen. Of moet ik eerst Windows installeren, daarna nieuwe hardware en dan opnieuw XP ..... maw ik weet het niet ....

aangepast door ludo9032
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.