Ga naar inhoud

opstartprobleem: reboot and select proper boot divice... steeds na automatische updat


wanne

Aanbevolen berichten

Heb mij twee maanden geleden een nieuwe pc aangeschaft en heb al problemen. Steeds bij het ( trage ) opstarten, nadat de pc update's heeft uitgevoerd krijg ik het bericht : reboot and select proper boot divice or insert boot media in selected boot divice and press a key.

Ik ben echt wel een beginner op pc gebied. Was uiteindelijk zover dat ik ctrl-alt-delete indrukte, de pc eindelijk terug opstarte.

Nu, na een download van een programma, moet de pc opnieuw opstarten en krijg ik weer dezelfde tekst. Ondertussen helpen m'n drie toetsen niet meer en moet ik de computer uitschakelen en terug opzetten om dan uiteindelijk toch terug te kunnen starten.

Wat de updat's betreffen, dat heb ik ondertussen uitgeschaklelt, aangezien de pc ze niet kan configureren zijn het er ondertussen meer dan 35 die hij aanziet als belangrijk maar die telkens mijn pc doen vastlopen!!

wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wanne,

Gaat het om een zelfgebouwde pc of heb je hem kant en klaar gekocht?

Kijk eens bij het opstarten of je cd/dvd-rom en harddisk worden herkend in het POST scherm.

Kijk de boot volgorde in je BIOS eens na en hoe staat deze ingesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of ik met "snel reageren "een reactie heb kunnen geven, dus nu even opnieuw. " deze computer " geeft aan Boot (c:) en DVD station (e:) dus ik vermoed dat de computer deze herkend. Ik ga nu op zoek naar wat de BIOS is? Zoals ik al aangeef, ik ken niets van computers. Heb mij terug een kant en klare aangekocht in de Aldi, nadat de vorige het 7 jaar goed heeft gedaan voor mij. Had er dus het volste vertrouwen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het type en die nummer heb ik nog niet teruggevonden.Zie wel een stikkertje met een elendig lange nummer, maar niks MSN. at ik ondertussen wel gevonden heb is de BOOT volgorde.

Boot 1 : usb key

Boot 2 USB floppy

Boot 3 CD/DVD

Boot 4 Hard disk

Boot 5 USB CD/DVD

Boot 6 USB Harddisk

Boot 7 network

Probleem is er vooral na automatische up date. Heb dit ondertussen uitgeschakeld. Maar zelfs als ik handmatig up date's uitvoer loopt hij vast. En als mijn externe harde schijf in steekt. Deze steekt in een gewone usb poort in. Er wordt aangegeven dat hij sneller welkt in een andere usb poort, maar ik heb geen flauw idee hoe die andere usb poort er dan moet uitzien. En er is maar 1 kabeltje bij de hard disk, dus volgens mij moet die andere usbh poort er hetzelfde uitzien.? Maar goed. Ook de externe opslagruimte trek ik nu steeds uit. Ik heb de hele pc en toebehoren nog eens op virussen gecontroleert, maar niks.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best boot volgorde is met de floppy of cd/dvd station als eerste en dan de harde schijf.

Dan kan je altijd opstarten vanaf een cd/dvd zonder bijkomende acties zoals F12 of een bios ingreep.

Je zou het zo kunnen instellen.

Boot 1 CD/DVD

Boot 2 Hard disk

Boot 3 USB CD/DVD

Boot 4 USB key

Boot 5 USB floppy

Boot 6 USB Harddisk

Boot 7 network

Link naar reactie
Delen op andere sites

Model intel core i5. Heb Boot anders ingesteld. Hard disk staat nu eerst ( had bericht nog niet gezien ) Maar ben BOOT USB Floppy kwijt. Staat ( Disable )?

Voorlopig geen opstart problemen, maar steek extra harde schijf enkel in als ik er mee werk, en doe geen automatische up date's. Heb ze allemaal ( 35 belangrijke volgens de PC ) 1 voor 1 geinstaleers, maar verschillende staan nu in het raport als zijnde " mislukt ". Weet eigenlijk niet hoe belangrijk die up date's zijn.

Wil je me op de hoogte houden als je weet wat het probleem kan zijn? Wil hem eigenlijk niet terug binnenbrengen, duurt minimum drie weken en gebruik het ding ook voor mijn werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.