Ga naar inhoud

opstartprobleem: reboot and select proper boot divice... steeds na automatische updat


wanne

Aanbevolen berichten

Heb mij twee maanden geleden een nieuwe pc aangeschaft en heb al problemen. Steeds bij het ( trage ) opstarten, nadat de pc update's heeft uitgevoerd krijg ik het bericht : reboot and select proper boot divice or insert boot media in selected boot divice and press a key.

Ik ben echt wel een beginner op pc gebied. Was uiteindelijk zover dat ik ctrl-alt-delete indrukte, de pc eindelijk terug opstarte.

Nu, na een download van een programma, moet de pc opnieuw opstarten en krijg ik weer dezelfde tekst. Ondertussen helpen m'n drie toetsen niet meer en moet ik de computer uitschakelen en terug opzetten om dan uiteindelijk toch terug te kunnen starten.

Wat de updat's betreffen, dat heb ik ondertussen uitgeschaklelt, aangezien de pc ze niet kan configureren zijn het er ondertussen meer dan 35 die hij aanziet als belangrijk maar die telkens mijn pc doen vastlopen!!

wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wanne,

Gaat het om een zelfgebouwde pc of heb je hem kant en klaar gekocht?

Kijk eens bij het opstarten of je cd/dvd-rom en harddisk worden herkend in het POST scherm.

Kijk de boot volgorde in je BIOS eens na en hoe staat deze ingesteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of ik met "snel reageren "een reactie heb kunnen geven, dus nu even opnieuw. " deze computer " geeft aan Boot (c:) en DVD station (e:) dus ik vermoed dat de computer deze herkend. Ik ga nu op zoek naar wat de BIOS is? Zoals ik al aangeef, ik ken niets van computers. Heb mij terug een kant en klare aangekocht in de Aldi, nadat de vorige het 7 jaar goed heeft gedaan voor mij. Had er dus het volste vertrouwen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,