Ga naar inhoud

defragmenteren


janwj

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb net de (gratis) versie van winmaximiser gedounload en uitgevoerd omdat deze beter zou werken dan de standaart versie van windows

dit programma controleerd de harde schijf en geeft aan hoeveel fouten hij heeft gevonden ,maar als je deze wilt verwijderen kun je er 25 gratis verwijderen en dan moet je het programma maar gaan kopen

zijn er ook defragmentatie programma,s die wel echt gratis zijn en ook nog goed werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel, dat is voor donaties. (support)

Als je onderaan doorklikt kom je op de download site.

Dit is de link: Download Defraggler 2.04.297 - FileHippo.com

Rechts vanboven (waar die groene pijl naar beneden staat) moet je klikken en kan je de meest recente versie downloaden.

U verwart ook defragmentatieprogramm's en register cleaners.

Winmaximizer is een tool om je pc zogezegd sneller te maken. Zo'n programma's kunnen ook juiste sleutels verwijderen, dus zo'n soort programma's vind ik persoonlijk zeer gevaarlijk.

Defraggler en de defrag in Windows zijn defragmentatie programma's. Dat is iets heel anders dan Winmaximizer. Defragmentatie programma's zorgen ervoor dat alles 'netjes achter elkaar' gezet wordt zodat dat de lees en schrijfkoppen van een harde schijf minder werk hebben en zo de computer stabieler en vlugger maakt.

Een programma dat zijn werk wel heel goed doet (en dat te vergelijken valt met Winmaximizer) is CCleaner. Hiermee kan je je computer opkuisen en bovendien is het gratis.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Een laatste tip die ik je wil meegeven is devolgende:

Installeren van extra ram-geheugen is meestal doeltreffender dan defragmentatie of opkuisen van je computer. Echter ram geheugen installeren boven de 4 GB is (meestal) zinloos. Met 1GB Ram ben je met Windows xp al goed!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Klik op de groene knop:

post-484-1417704405,7435_thumb.jpg

2. DAARNA doet u NIETS. U wacht gewoon 10 seconden en dan krijg je normaal dit:

post-484-1417704405,7695_thumb.jpg

----> Als u Internet Explorer gebruikt, krijgt u onderaan een boodschap en drukt u op Uitvoeren.

post-484-1417704405,8012_thumb.jpg

Lukt het nu?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Defragmentatie doe je best zo weinig mogelijk want velen denken dat het goed is om veel defragmentatie uit te voeren maar dat is niet goed want hoe meer de harddisk wordt verandert hoe meer slijtage aan de harddisk, hoe vlugger de harddisk begeeft.

Zelf doe ik dat maar 1 keer per jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Defragmentatie doe je best zo weinig mogelijk want velen denken dat het goed is om veel defragmentatie uit te voeren maar dat is niet goed want hoe meer de harddisk wordt verandert hoe meer slijtage aan de harddisk, hoe vlugger de harddisk begeeft.

Zelf doe ik dat maar 1 keer per jaar.

Microsoft zet een automtische planning van defragmentatie om de week (dit kan je uitschakelen). De 'gemiddelde' gebruiker veranderd die instellingen niet en heeft waarschijnlijk niet eens door dat er automatisch wordt gedefragmenteerd want dat wordt nergens aangegeven. Microsoft vind defragmentatie zelf dus erg belangrijk anders zouden ze het niet 'verborgen' uitvoeren. Dat er echt slijtage aan de harde schijf komt door defragmenteren kan perfect, maar ik denk niet dat we dit moeten overdrijven. Af en toe een defragmentatie is zeker nuttig. 1x per jaar vind ik persoonlijk te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.