Ga naar inhoud

twee talen op xp


theodoor

Aanbevolen berichten

Hallo theodoor,

is het de bedoeling dat er twee verschillende accounts op de pc komen, met elk een eigen taal (Engels en Thais), of voldoet een e-mailaccount in de Thaise taal en een homepage van de browser in het Thais ?...

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Asus, Als het kan dan twee accounts met elk zijn eigen taal de een thais en de ander engels.

Als het niet anders kan zal het een engels account worden en dan de e-mail met een taal verandering naar thais denkt ik.

Groet Theodoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van XP staat er op de pc ?...home, professional ?...

Wat betreft het surfen : je kan de startpagina (klik er op) van de browser instellen in de Thaise taal...halverwege de pagina uit mijn link kan je dan switchen tussen Engels en Thais...het is ook mogelijk om twee browsers te installeren (bvb IE en Firefox), waarbij je dan de ene in het Engels en de andere in het Thais instelt.

Wat betreft het e-mailen : je kan een Gmail-account aanmaken voor de persoon die Thais spreekt...de aanmaak kan je in het Nederlands doen, nadien kan je de standaardtaal van je Gmail wijzigen (klik er op) naar het Thais.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Asus,

het betrefd een nieuwe instalatie dus ik kan doen wat het beste is.

Jou idee om de e-mail van g-mail te maken lijkt me ook wel wat.

En anders berijp ik moet ik twee keer een Xp er opzetten.

Kan ik nadat ik, zeg een engelse versie van XP er op heb gezet deze omzetten naar Thais ( zonder programma's natuurlijk) en dat deze dan opereerd in de thaise versie? want ik zie me niet een thaise versie van XP er op zetten dat is voor mij abracadacra.

Of is het mogenlijk een thais en een engels account er op te zetten?

Groet Theodoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, misschien is het mogelijk om per account in XP met een verschillende taal te werken...dus : installatie in het Engels, één account in Engels en ander account in het Thais...ik speel die vraag door naar iemand die meer thuis is in XP...

Gmail is zeker een prima optie.

Kan je nog eventjes de versie vermelden --> Home of Professional ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als per account XP in een andere taal wilt dan zou je in feite 2 keer XP moeten installeren.

Ik heb het niet getest maar vermoedelijk werkt dit ook enigzins per account

Ga nnar configuratiescherm / landinstelling

Klik op tab toetsenbord en talen

Ik weet niet meer of je in XP dat kan doen maar waarschijnlijk kan je daar talen toevoegen.

Mogelijk is dit ook ideaal voor u want uw toetsenbord is heel waarschijnlijk niet geschikt voor Thais.

Het is geen probleem om 2 verschillende toetsenborden te gebruiken.

Dus bij account 1 - Nederlandse toetsenbrod

Bij account 2 - Thais toetsenbord of wat dat ook mogen zijn.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het thaise gedeelte word er een thais usb toetsenbord aangesloten. Het gaat om een pro versie van XP Elke versie is mogenlijk.

Maar ik ga het zeker uitproberen. bedankt.

Groet Theodoor

Ik begin er nu aan dus straks een update.

aangepast door theodoor
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb xp pro er opgezet en de aanwijzingen van Asus de brouwser van goolge ingesteld deze neergezet als zowel engels en thais wat trouwens geweldig werkt. Office 2007 engels er op met spellings controle voor thais, en dit werkte geweldig.

Dus dankzij u alle heb ik een vriend weer gelukkig kunnen maken met een goed werkende computer in het engels en thais. Ik kan nu deze vraag met volledige geruststelling als opgelost markeren.

Dank u wel.

Groet Theodoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.