Ga naar inhoud

Laptop herkent harde schijf niet.


Ballie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik vond afgelopen week 2 harde schijven uit oude pc's, en nu ben ik benieuwd wat daar nog allemaal op staat.

Ik heb inmiddels een kabel om de schijf op de laptop aan te sluiten, maar nu is het probleem dat hij maar 1 van de 2 schijven pakt als ik ze aansluit. De schijf die hij wel pakt is de Maxtor STM3802110A en die andere is de Excelstor J680.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nauwelijks verschil tussen de harddisk maar Excelstor J680 is wel een ultraDMA100

Maar of dat iets mee te maken heeft denk ik niet.

Ik zou de jumper achteraan de harddisk eens verplaatsen naar slave want het staat misschien nog op master.

Hoe je dat moet doen staat bovenaan de harddisk.

Ik ga wel vanuit dat je niet 2 harddisk op aansluit maar er stuk aansluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat houdt ultradma100 in dan? Heb hem al geprobeerd dmv slave, maar dan pakt hij hem ook niet. Gister herkende de laptop hem wel 2x, maar toen stond er maar 37 gb ipv 80. Er zitten trouwens 2 aansluitingen bij die converter die ik heb (digitus). Op 1 daarvan staat serial ata, moet deze ook ergens op de hd aangesloten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien op de website heeft digitus geen eigen stroom kabel.

Klopt dat?

In princiep moet een usb-kabel naar harddisk en ook een stroomkabel naar harddisk

Serial ata is alleen voor sata-harddisk die je niet hebt want je hebt IDE harddisk

Zelf heb ik zo een gekocht en dat heeft wel een eigen stroomkabel en is geschikt voor IDE en Sata

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als windows zegt dat het geformateerd moet worden dan is het geen goed teken.

Download ubuntu

Brandt de image iso op cd of dvd

Start de laptop met dvdrom

Kies voor live en er wordt niks geinstalleerd.

Kies taal en toetsenbord en dan komt je in windows achtige scherm

Sluit nu de harddisk aan.

Als alles goed gaat kan je alles kopieren van harddisk naar uw internet harddisk of andere media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:top:

---------- Post toegevoegd om 15:24 ---------- Vorige post was om 15:21 ----------

trouwens, het gaat mij voornamelijk om die oude harde schijf die ik gevonden heb. Waarvan maar 37 vd 80 GB herkend wordt bij Deze Computer.

Met laptop zelf is niks mis! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.