Ga naar inhoud

Geen verbinding met draadloos internet, wel met kabel


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben perfect verbonden met de router en kan met kabel op internet. Echter vanaf het moment dat ik de kabel uittrek en wil zoeken naar draadloos internet, dan vind ik het draadloze netwerk maar kan er geen verbinding mee maken.

Heel even heb ik toevallig even verbinding gehad, maar ging op het internet en de verbinding was weg.

Sindsdien lukt niets meer.

Hieronder een printscreen dat ik 1 keer eens heb gehad, maar verder nooit meer.

Het lijkt alsof dat er iets op mijn laptop (Vista) verhinderd dat ik een draadloos verbinding heb hier thuis.

Ter info: bij mijn broer kan ik wel draadloos verbinding hebben.

Ik ben dit probleem al anderhalve week aan het proberen op te lossen, maar vind het niet.

post-6005-1417704412,3691_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je de router als eens herstart? Stekker uittrekken, 1 minuut wachten en weer insteken.

Om welke router gaat het? Kan je het merk, model en modelnummer opgeven?

Je geeft ook best je draadloos netwerk een voor jou zeer herkenbare naam (SSID) zodat je altijd jou netwerk herkend in de lijst van gevonden netwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de stekker van de modem en de router al meer dan 20 keer in- en uitgeschakeld

zelfs 1 keer met een halve dag ertussen

Router: Linksys (cisco) WRT 320N

naam van draadloosnetwerk is al benoemd: 'linksys'

heb het netwerk eerst ook al eens zonder beveiliging gezet, zodat het daar niet aan kan liggen.

Ter info: WIFI op mijn iphone lukt perfect zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerken beheren.

Zie je daar meer dan 1 router?

Zo ja dan erop klikken dan uitvinken: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is

Indien het hier om een laptop gaat kan het zijn dat je internet knopje nog moet forwarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het nagekeken, en zowel ipv4 als ipv6 stond zowel IP als DNS op automatisch

vervolgens ipconfig /renew gedaan en pc eens opnieuw opgestart

spijtig genoeg geen resultaat

daarjuist had ik weerom draadloze verbinding met router, maar daar stopte het, de router maakte geen verdere verbinding met internet

(ook werken met toegang verlenen voor toestellen met dat bepaalde MAC-adres lukt niet)

ofwel iets met laptop ofwel conflict tussen router en modem (denk ik toch)

of heeft het iets te maken met het kanaal in de instellingen van de router en ook het ad-hockanaal 802.11b/g bij de configuratie van de draadloze netwerkkaart

aangepast door deminne
Link naar reactie
Delen op andere sites

internet, telefoon en televisie komt binnen in woning.

alles gaat naar de modem (ARRIS Touchstone Telephony Modem)

Vanuit de modem gaat er 1 kabel naar een switch (D-link 10/100 Fast Ethernet Switch - DES-1005D)

Vanuit de switch gaat er een kabel naar digicorder (niet van belang)

Vanuit de switch gaat er een kort blauw kabeltje naar de router (WRT320N van Linksys - Cisco). Het blauwe kabeltje zat bij de router bij.

Vanuit de router gaat er een netwerkkabel naar de bureauruimte waar de laptop staat.

Het is deze laptop die ik zowel met de netwerkkabel wil gebruiken als ik in mijn bureau ben, maar evengoed draadloos wil als ik ergens anders in de woning wil zitten met deze laptop

indien het niet duidelijk is, dan hoor ik het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.